4
یکشنبه 15 مهر 1397
شماره 7497
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفاع بانکدار نظامی از تأثیر پذیرش FATF

غلامحسین تقی ‌نتاج، مدیرعامل بانک نظامی قوامین درخصوص تأثیر پذیرش FATF بر عملکرد بانک‌ها می‌گوید: پیوستن به این کنوانسیون، محدودیت‌هایی ایجاد خواهد کرد که ممکن است مطلوب اقتصاد نباشد، اما بسیاری از کشورها این مقررات را پذیرفته‌اند و با توجه به اینکه فعالان اقتصادی در فضای بین‌المللی نیازمند مراودات بانکی هستند، حتی اگر پذیرش این مقررات به مذاق ما خوش نیاید؛ ناگزیر به پذیرش آن خواهیم بود.
ویژه
نتایج بررسی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از تغییرات دستمزد نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی حکایت از آن دارد که در بهار سال‌جاری در 7شغل منتخب بخش کشاورزی، بیشترین متوسط دستمزد روزانه در میان مردان معادل 78هزار و 980تومان به کارگر نشاکار و کمترین متوسط دستمزد معادل 48هزار و 368تومان به کارگر میوه‌چین اختصاص داشته است.
اسدالله عسگر اولادی، بازرگان سرشناس ایرانی و رئیس اتاق ایران و چین از یک سو دولت را مسبب افزایش نرخ ارز معرفی کرده و از سوی دیگر گفته است: برای مشخص شدن نرخ واقعی دلار باید منتظر 13آبان و تصمیمات دلقک کاخ سیاه یعنی دونالد ترامپ بمانیم.
منابع خبری از تصمیم پالایشگاه‌های هند برای ادامه واردات نفت از ایران حتی پس از آغاز تحریم‌های آمریکا خبر و گزارش داده‌اند: شرکت‌های نفتی ازجمله نفت هند و پالایشگاه منگلور با ایران برای خرید 1.25میلیون تن نفت خام در ‌ماه نوامبر قرارداد بسته‌اند.
شورای ‌عالی هماهنگی اقتصادی، سیاست‌های لازم برای هماهنگی در عرضه کالا و مقابله با احتکار و اختفای کالاها را تصویب کرد.

پاییز 97؛ گرم اما پرباران

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد امسال با وجود حجم مطلوب بارش‌های پاییزی، خشکسالی ادامه خواهد یافت
آب
پیش‌بینی‌ها از بهبود بارش‌های جوی در پاییز امسال و البته افزایش نسبی دمای هوا به‌دلیل فعالیت سامانه‌های بارشی و افزایش ابرناکی خبر می‌دهد.

اعتراض سلاطین جاده

اعتصاب برخی از کامیون‌داران ایران به‌دلیل افزایش هزینه‌ها و به‌صرفه نبودن حمل بار از خردادماه آغاز شده و کم‌وبیش ادامه دارد
وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای به‌واسطه تداوم اعتصاب برخی از کامیون‌داران، هنوز به حالت عادی نرسیده است؛ هر چند دولت تمهیداتی برای تأمین لاستیک موردنیاز این صنف با قیمت پایین‌تر اندیشید و پیش از آن نیز افزایش 20درصدی کرایه و رفع مشکلات بیمه‌ای آنها در دستور کار قرار گرفته بود.
وزیر اقتصاد از سازمان برنامه می‌آید
سایت خبری تابناک گزارش داده «فرهاد دژپسند» به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود؛
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
آزادراه تهران - شمال داستان بلندی در کتاب طرح‌های عمرانی ایران است که زمانی به گفته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، به نماد بی‌عرضگی تبدیل شده بود و با آن جوک می‌ساختند اما چند سالی است که گویا دولت و وزارت راه و شهرسازی عهد کرده‌اند پرونده این پروژه بیست‌وچندساله را ببندند.
پیرو درج گزارشی با عنوان«چرا بنزین سوپر نایاب شد» در صفحه4 روزنامه همشهری، در روز اول مهر‌ماه97، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با ارائه توضیحاتی خواستار درج آن شد.