4
چهار شنبه 4 مهر 1397
شماره 7488
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کاهش شدید عرضه و گرانی گوشی تلفن همراه از تیر‌ماه امسال موجب سردرگمی مشتریان شده است.
گرانی و کمبود لاستیک خودروهای سنگین عملا کامیون‌ها را زمینگیر کرده و اعتصابی ناخواسته را در مقیاسی وسیع رقم زده است.
بازار
گرانی خوراکی‌ها در چند‌ماه اخیر پیامد ناگزیر جهش نرخ ارز بوده است اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در هفته پایانی شهریور قدری روند افزایش قیمت خوراکی‌ها تعدیل‌شده و حتی قیمت در 3گروه میوه، گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز اندکی کاهش یافته است.

مسکن درآستانه بدترین رکود تورمی

تعداد معاملات بازار مسکن پایتخت به پایین‌ترین میزان از بهمن‌ماه 92، یعنی اوج دوره رکود قبلی مسکن، رسیده است
مسکن
رکود تورمی در بازار مسکن پایتخت برای چهارمین‌ماه متوالی ادامه پیدا کرده و تعداد معاملات این بازار را به‌صورت کم‌سابقه‌ای کاهش داده است.
همکاری با FATF در راند آخر

همکاری با FATF در راند آخر

همشهری اثر واقعی تصویب لوایح چهارگانه شفافیت مالی را بر اقتصاد ایران بررسی می‌کند
ایران برای شکست حصر مالی 20روز فرصت دارد؛ حالا با رأی قاطع مجلس سرنوشت لوایح چهارگانه شفافیت مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن خواهد شد و 23مهرماه گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF درباره پرونده همکاری ایران با این نهاد بین‌المللی تصمیم‌گیری خواهد کرد.
خریداران ارز ضرر کردند
خریداران ارز ضرر کردند
حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر ماهیت اقتصادی نداشته است، مدعی شده در این شرایط بسیاری تلاش کردند ارز بخرند اما دقت کنید در شرایطی که منحنی صعودی است، حتی خریداران نیز سودی نمی‌برند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
سید‌رحمت‌اله اکرمی، سرپرست وزارت اقتصاد با بیان اینکه واگذاری‌های سال 96 صد در صد واقعی بود، بر لزوم پیگیری طرح قابل معامله کردن صندوق‌های سرمایه‌گذاری عدالت تأکید و اعلام کرد: در موضوع سهام عدالت نیز، زمانی سهامداری معنی واقعی خود را پیدا می‌کند که به راحتی قابل معامله و فروش باشد.