20
چهار شنبه 4 مهر 1397
شماره 7488
دانش‌وفناوری
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فضاپیمای کاسینی ناسا برای نخستین‌بار عکس‌هایی از توفان‌های غبارآلود تایتان، قمر سیاره مشتری منتشر کرده که داده‌های ارزشمندی در اختیار دانشمندان می‌گذارد.
یک ریاضیدان انگلیسی اخیرا مدعی شده، معادله ریاضی مشهوری را حل کرده که بیشتر از 160سال ذهن تمام دانشمندان را به‌خود مشغول کرده بود.
استارتاپ‌ها این‌روزها در مرکز توجه دولتی‌ها هستند. هرچند سرعت رشد‌شان به‌خاطر مسائل اقتصادی کمتر از چند‌ماه پیش است اما ورود بخش‌های دولتی و خصولتی به این بازار جدید و جوان‌پسند همچنان ادامه دارد.
پژو۵۰۴ برای بسیاری از ایرانی‌ها چهره و نام آشنایی است؛ به‌ویژه نسلی که در دهه ۵۰ و ۶۰ زندگی را تجربه کرده‌اند این خودرو را با آن شکل اتاق و چراغ‌های مشهورش به یاد دارند.

اینستاگرام بدون بنیانگذاران

در یک استعفای جنجالی دیگر 2مؤسس اینستاگرام به‌صورت رسمی استعفای خود را اعلام کردند تا اعتراض خود را به سیاست‌های فیسبوک نشان دهند
شبکه های اجتماعی
کوین سیستروم و مایک کریگ که مؤسسان اینستاگرام به‌حساب می‌آیند روز گذشته به آرامی از مقام خود استعفا دادند؛ آرامشی که گفته می‌شود پشت آن توفانی بزرگ برای این شبکه اجتماعی خواهد بود.

خانه‌های تاشو؛ سکونتگاه‌های آینده بشر در مریخ

محققان نوع جدیدی از اقامتگاه سبک و قابل‌حمل را طراحی کرده‌اند که می‌تواند برای زندگی آینده بشر در کره ‌ماه یا مریخ مورد استفاده قرار بگیرد.
همراهی «هیولای‌۲» با ترامپ در نیویورک
همراهی «هیولای‌۲» با ترامپ در نیویورک
پس از مدت‌ها حرف و حدیث، ترامپ برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل برای نخستین‌بار از خودروی جدید ریاست جمهوری آمریکا که مخصوص او طراحی شده و به هیولای‌۲ مشهور است، استفاده کرده است.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
به‌زودی کافه‌ای در پایتخت ژاپن راه‌اندازی خواهد شد که روبات‌ها در آن سفارش‌های مشتری‌ها را دریافت کرده و غذا را بر سر میز می‌آورند.