3
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
شماره 7374
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جایی که نه نمایشگاه است و نه کتاب

یادداشت
به دوستم گفتم حالا که دفتر و دستکی زده‌ایم، بیا از فرصت نمایشگاه کتاب استفاده کنیم. نشستیم و فکر کردیم. به این نتیجه رسیدیم که در ایام نمایشگاه هر روز سری به مصلی بزنیم و با ناشران وارد مذاکره شویم تا شاید از دلش کاری دربیاید. ذوق‌زده شروع کردیم به برنامه‌ریزی دقیق‌تر...
ویژه
شکایت شهروندان بابت دکل‌های مخابراتی موجود در شهر همچنان ادامه دارد. در این بین بعضی از مردم نسبت به بی‌توجهی مسئولان در ساماندهی دکل‌های مخابراتی گلایه‌مند هستند.
رئیس سازمان امداد و نجات از تنظیم برنامه عملیاتی پاسخگویی به زلزله تهران خبر داد.
مذاکره
او می‌گوید: «تهران شهر فرهنگ است.» از ایران نوین سخن به میان می‌آورد و معتقد است که می‌توان زمینه‌های فرهنگی گسترده‌ای بین ایران و صربستان به‌وجود آورد. ولادان ووکوساولیویچ وزیر فرهنگ صربستان روز گذشته با سرپرست شهرداری تهران دیدار کرد.

پایتخت از نگاه 3نامزد شهرداری

نشست «تهران امید دارد» با حضور پیروز حناچی، حجت میرزایی و سیدمحمود حسینی برگزار شد
نشست
در روزهایی که شورای شهر تهران فرایند انتخاب شهردارِ بعد از محمدعلی نجفی را در دستور کار خود قرار داده، 7نامزد فعلی برای تصدی پست شهردار تهران نیز کم‌وبیش برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند.
تهران، شهر گل

تهران، شهر گل

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه از ۱۵ اردیبهشت شروع به‌کار می‌کند. علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره این نمایشگاه به مهر گفت: «در این نمایشگاه که به‌مدت ۷ روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ در مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار می‌شود، تولیدکننده‌های گل‌های شاخه‌بریده، گیاهان آپارتمانی و فضای باز، لوازم و ادوات باغبانی و انواع گلدان و... حضور دارند.»
حذف پله از پیاده‌روهای پایتخت
حذف پله از پیاده‌روهای پایتخت
سیدحمید موسوی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: «در گذشته به‌دلیل بی‌توجهی مهندسان ناظر و دستگاه‌های نظارتی شاهد احداث پله و اختلاف سطح در معابر بودیم. این روند با اجرای طرح جدید مناسب‌سازی‌ پیاده‌روها اصلاح می‌شود.
گپ
طرح ترافیک جدید تهران از روز شنبه به اجرا درمی‌آید؛ البته این طرح تا آخر اردیبهشت به‌صورت ارشادی خواهد بود تا نیروی انتظامی بتواند مالکان و راننده‌ها را نسبت به ابعاد آن آگاه کند. در این بین موضوع اختصاص طرح ترافیک به خبرنگاران پایتخت با واکنش‌های مختلفی همراه شده است.

رفع مشکلات نیروهای شهرداری

خبر‌های کوتاه
سرپرست شهرداری تهران: این بدان معنا نیست که این نبود تناسب و ناکارآمدی باعث شود ما در تعدیل نیرو، کارگران را هدف قرار دهیم و امیدواریم به‌زودی مسائل نیروی انسانی را ساماندهی کنیم.

نیم قرن ترافیک از نگاه هاشمی

خبر‌های کوتاه
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین همایش بررسی چالش‌ها و راهکارهای نوین مدیریت شهری گفت: نیم قرن است که تهران مشکل ترافیک دارد و هنوز هم ترافیک یکی از معضلات تهران است.
PDF شهر
کوتاه شهر
«بدون تردید هدف بیلبوردهای تبلیغاتی درست است اما خیلی سطحی نشان داده می‌شوند، به همین منظور توصیه می‌کنم که درخصوص طراحی از نظر هنرمندان و طراحان حرفه‌ای بیشتر استفاده شود تا مفاهیم بیشتر بر مردم تأثیر بگذارد.»
کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می‌کند؛ کتاب‌هایی که می‌خوانید و انسان‌هایی که ملاقات می‌کنید. مک لوهان