6o7
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
شماره 7386
ادامه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دلپذیرتر از همیشه

انشاءالله امروز هم زمینه برای تجربه یک روز ناب اردیبهشت‌ماهی به‌ویژه در نیمه شمالی مهیاست. به این ترتیب که  هموطنان در چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، کرمان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، لرستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، تهران، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال خوزستان و ارتفاعات در هرمزگان با پدیده رگبار و رعدوبرق روبه‌رو هستند.
نوروز امسال مهمان یک مجتمع مسکونی پردردسر شدیم که به نظر می‌رسید مشکلات آن تمامی ندارد. آب و برق قطع بود، همسایه‌ها با هم روابط دوستانه‌ای نداشتند و دردسرها یکی بعد از دیگری اتفاق می‌افتاد.میترا زن جوانی که بیش از همه تلاش می‌کرد همسایه‌ها را برای حل این مشکلات متحد کند
همه خود را که تنی نحیف، رنجور و کژومژ دارد به او تکیه داده است و او که قامتی متوسط اما دونده دارد، صبورانه و از سر مهر، نرم و آهسته پیش می‌رود.
«فلانی بچه‌ زرنگیه! بارک‌الله! عقلش خوب کار می‌کنه! حواسش جمعه!» وقتی می‌گوییم کسی زرنگ است، نه تنها صفتی منفی برایش به کار نبرده‌ایم، بلکه کلی هم از او تعریف کرده‌ایم.
سیستان و بلوچستان، مجموعه‌ای از جاذبه‌ها را در خود جای داده است

گنجینه گردشگری ایران

همیشه سفر به هندوستان و دیدن دنیای رنگارنگ این کشور و خوردن غذاهای تند و تیزش از آرزوهای اهالی گردشگری بوده. کشوری که لباس‌های رنگارنگ مردم سبزه روی و موسیقی‌های زیبای محلی‌اش همیشه جزو جذابیت‌های سفر گردشگران است.
همه چیز با زولبیا شروع شد

همه چیز با زولبیا شروع شد

نام و چهره اش برای بسیاری از علاقه‌مندان به آشپزی آشناست. مجری و کارشناس برنامه‌های «‌‌سیمای خانواده»، «خانه مهر» و «به خانه بر می‌گردیم» که بسیاری او را با غذاهای رنگارنگ و خوشمزه اش در مجله خانواده سبز به خاطر دارند. «مریم بخشی» متولد 1358 در شهر تبریز است که آشپزی را از 9 سالگی در کنار مادرش آغاز کرده است.
رستوران‌های شبانه روزی پایتخت
رستوران‌های شبانه روزی پایتخت
رواج زندگی شبانه و آغاز فعالیت شبانه‌روزی اصنافی از قبیل رستوران‌ها فرصت مغتنمی است که تنها در ماه رمضان به دست می‌آید. از همین رو بسیاری از فست فودی‌ها و رستوران‌های پایتخت در این ایام از ساعت‌های اولیه افطار تا دم سحر به مردم خدمات رسانی می‌کنند. استقبال مردم از فعالیت شبانه روزی رستوران‌ها موجب شده تا روز به روز به تعداد این واحدهای صنفی اضافه شود.
PDF ادامه ۶و۷
کوتاه ادامه ۶و۷
در مورد ناصرالدین شاه  قاجار در 120 سالی که از ترور او می‌گذرد بسیاری از مطالب روا و ناروا نوشته شده است که تشخیص صحت و سقم آن برای همگان میسر نیست. در زمانی که هنوز قجرها بر سر کار بودند ناصرالدین شاه را شاه شهید می‌خواندند و تا این درجه نام و عنوان او را بالا برده بودند. بعد از سقوط قاجاریه و حتی سال‌ها پس از آن در فیلم‌ها و در نوشته‌ها و در داستان‌ها ناصرالدین شاه را مردی ابله قلمداد کردند. بدین ترتیب بهتر است که ببینیم خارجی‌ها درباره  او چگونه قضاوت کردند.