6
سه شنبه 2 مرداد 1397
شماره 7438
شهر-۲
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
استعفای «مسعود نصرتی» شهردار رشت با 7رأی موافق از سوی اعضای شورای این شهر پذیرفته و «علی بهارمست» با کسب ۱۰رأی موافق به‌عنوان سرپرست معرفی شد.
در صورت تصویب قانون منع به‌کار‌گیری بازنشستگان توسط مجلس، افشانی همچنان شهردار تهران می‌ماند.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اهداف طرح تحقیق و تفحص از شهرداری که بار دیگر در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، گفت: در شرایط کنونی و باتوجه به همگرایی شورا، شهرداری و مجلس مطرح‌شدن دوباره این طرح ضرورتی ندارد.
در بازدید معاون رئیس‌جمهور از فرایند مرمت و احیای ساختمان‌های تاریخی، بر لزوم حمایت دولت و شهرداری تهران از حفظ بناهای تاریخی تأکید شد.

تهدیدهای عمیق تهران

آمار رسیده به همشهری نشان می‌دهد 80درصد گودهای تهران رها شده‌اند که 95مورد آنها خطرناکند
شهر
گودنشینی روزگاری در تهران متضاد شاه‌نشینی بود و گودهای شهر، محل تجمع و زندگی قشر ضعیف شهر بودند. در ابتدای دهه 60، بولدوزرها گودهای جنوب تهران را به زیر خاک بردند تا دیگر واژه‌ای به نام گودنشینی وجود نداشته باشد. در سال‌های نه چندان دور، در تهران واژه‌هایی نظیر زاغه‌نشینی، کوخ‌نشینی، گودنشینی و حلبی‌نشینی معنایی داشت و در محله‌های فقیر شهر، گودهایی وجود داشتند که آخرین آنها گود عرب‌های دروازه غار بود که سال 61تخریب شد.

نورافشانی بوستان نوروز در شب میلاد امام‌رضاع

در شبِ میلاد امام رضاع آسمان بوستان نوروز تهران نورافشانی می‌شود. به‌گزارش همشهری، معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس‌آباد با تأیید این خبر گفت: «سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته 2و 3مرداد ساعت 21تا 23در بوستان نوروز ویژه‌برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.»
ولع شهرهای کشور برای احداث مترو
با وجود اینکه بسیاری از شهرهای ایران وسعتی مانند برخی شهرهای اروپایی دارند که در آنها دوچرخه مد اصلی حمل‌ونقل است، اما متأسفانه شهرهای کوچک کشور نیز به‌دنبال این هستند که مترو یا تراموا داشته باشند؛ درحالی‌که می‌توان با توسعه زیرساخت‌های پاک در کنار فرهنگسازی، مردم را تشویق به استفاده از دوچرخه و پیاده روی کرد تا دیگر نیازی به استفاده از حمل‌ونقل موتوری نداشته باشند.
PDF شهر-۲
کوتاه شهر-۲
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در واکنش به اظهارات اخیر مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران، او را به بازدید مشترک از خط ۷ مترو در حضور خبرنگاران فراخواند.
اردوهای تابستانه برای دانش‌آموزان و خانواده‌های کمیته امداد در باغ کتاب برگزار می‌شود. به‌گزارش ایسنا،‌ سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این‌باره گفت: دغدغه‌های فرهنگی فعلی با سال‌های قبل متفاوت است و سرعت تکنولوژی سبب شده که هوشمندانه‌تر به مقوله فرهنگ بپردازیم.