22
سه شنبه 2 مرداد 1397
شماره 7438
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مشکلات اصلی مطبوعات

یادداشت
فارغ از مشکلات اقتصادی اخیر که در ایران پیش آمده، به‌طور کلی گرایش به رسانه‌های مکتوب در اغلب کشورهای دنیا در حال کاهش است.
ویژه
بحران اقتصادی پیش‌آمده این روزها در کشور، مطبوعات را هم بی‌نصیب نگذاشته و فشارهای زیادی را بر آنها تحمیل کرده است.
به‌نظر می‌رسد بهترین کاری که روزنامه‌ها در این ایام که با شرایط بحرانی روبه‌رو هستند، می‌توانند انجام دهند این است که به کارایی‌های خود روزنامه برگردند و ببینند روزنامه چه کاری از دستش بر می‌آید که اینترنت و شبکه‌های مجازی نمی‌توانند آن را انجام دهند.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره وضعیت کنونی دانش‌آموزان المپیادی سال‌های گذشته توضیحاتی ارائه کرد.
همشهری در گفت‌وگو با کارشناسان به بررسی شرایط کنونی مطبوعات پرداخته است

روزگار سخت مطبوعات

رسانه
حال و روز مطبوعات ایران این روزها همچون بیماری است که به کما رفته و سطح هوشیاری پایینی دارد.
چند رسانه‌ای شدن؛ راهکار برون‌رفت از بحران مطبوعات

چند رسانه‌ای شدن؛ راهکار برون‌رفت از بحران مطبوعات

درخصوص وضعیت نامناسب این روزهای مطبوعات ایران در وهله نخست باید بررسی شود که چرا مطبوعات و رسانه‌های مکتوب با ریزش مخاطب و افت تیراژ مواجه شده‌اند.
عدم تعادل در دخل و خرج
عدم تعادل در دخل و خرج
این روزها شمار روزنامه‌هایی که با روش‌های گوناگون نشانه‌های سکته خود را به اطلاع شهروندان ایرانی و شاید مقام‌های دولت و حکومت می‌رسانند روند فزاینده‌ای را تجربه می‌کند.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
وزیر آموزش و پرورش گفت: در نامه‌ای از رئیس مجلس و رئیس دیوان محاسبات خواسته‌ام تا حذف سختی کار فرهنگیان انجام نشود و هیچ ردیف دیگری از حکم حقوقی معلمان حذف نمی‌شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی درباره مصوبه اخیر دولت مبنی بر حذف فوق‌العاده شغل از پاداش پایان خدمت بازنشستگان ارائه کرد و گفت: این مصوبه از امسال اجرا می‌شود.