19
سه شنبه 2 مرداد 1397
شماره 7438
سیاست
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خیز دستگاه قضا برای اطلاع رسانی

قضایی
بعد از ماجرای حسابهای قوه قضاییه و قضایی ادعای برخی رسانه های معاند در این باره و البته تکذیب این دستگاه، اعدام محمد ثلاث شرور حادثه خیابان پاسداران و ماجرای لیست وکلای متهمان امنیتی انتقاداتی جدی متوجه قوه قضاییه شد که این دستگاه در اطلاعرسانی و کار حرفه ای رسانه ای ضعیف عمل می کند. انتقاداتی که به دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان امسال هم کشیده شد و نهایتا ایشان در جلسه ای با حضور مسئولان عالی قوه قضاییه خود پا پیش گذاشتند و آیت الله آملی لاریجانی را به تقویت کار رسانه ای هنرمندانه ترغیب کردند. حالا خبر می رسد که رئیس قوه قضاییه تشکیل شورای عالی اطلاع رسانی قوه قضاییه را در دستور کار قرار داده است. روابط عمومی قوه قضاییه گزارش داده که بحث و بررسی «آیین نامه تشکیل شورای اطلاع رسانی قوه قضاییه » در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه، در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار دارد. حضرت آیت الله خامنه ای،رهبر معظم انقلاب تیرماه در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه فرموده بودند: کار تبلیغی مؤثر در دستگاه قضایی و مقابله با چنین عملیات رسانه ای سنگین، نیازمند یک تیم قوی رسانه ای و هنرمند است. رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه تبلیغات و کار رسانه ای باید به گونه ای باشد که به دل مخاطب بنشیند و نه آنکه فقط به گوش وی رسانده شود، گفته بودند: باید با شیوه های حرفهای و هنری و به صورت مستمر، طراحی های مختلف انجام گیرد.
ویژه
خط تولید موشک هوا به هوای «فکور » صبح دیروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور در گفت وگو با تسنیم درباره ناامنی های اخیر در مناطق شمال غرب و جنوب شرق کشور، گفت
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در توییتر خود نوشت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه های ارزشمند ما هستند.
پیکر عالم ربانی مرحوم آیتالله حاج آقا مرتضی تهرانی با حضور باشکوه مردم، مسئولان لشکری و کشوری، شاگردان و دوستداران آن استاد اخلاق از محل حسینیه ایشان در دزاشیب تهران تشییع شد.

تشکیل کمیته تعامل امید و دولت

دولت
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور قرار است حلقه وصل دولت و فراکسیون امید شود./ با گلایه عارف از روحانی در بحث رفع حصر، روحانی از تذکرات کتبی‌اش به مسئولان پرده برداشت./ روحانی در بخشی از نشست با فراکسیون امید از انفعال حاکم بر کابینه و برخی وزیران گلایه کرد.
تحلیل یونسی از ماجرای نیکنام

تحلیل یونسی از ماجرای نیکنام

علی یونسی، معاون رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی در گفت وگو با ایسنا درباره بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد گفته است: استثناکردن بخشهایی از ملت ایران را به منزله تجزیه وحدت ملیا یران می بینیم و چنین اقداماتی، مخدوش کننده امنیت ملی ما خواهد بود.
بازگشت لایحه تفکیک وزارتخانه ها به مجلس
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر لزوم تفکیک در وزارتخانه ها گفت: در شرایط فعلی تفکیک وزارتخانه ها برای دولت اهمیت بالایی دارد، به دنبال راه حل های قانونی هستیم تا مجددا این لایحه را که با 6رأی کمتر از صحن علنی مجلس خارج شده به مجلس تقدیم کنیم.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
محمدرضا نجفی، نماینده تهران خبر داد که براساس برخی شنیده ها از پاستور، رئیس جمهور ظاهرا اراده ای برای تغییر تیم اقتصادی پیدا کرده و به دنبال تغییر در بعضی از پست هاست.