2
شنبه 30 شهریور 1398
شماره 7764
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خبر/ایران

آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رفت‌وآمدها موجب انتقال فرهنگ‌ها می‌شود، گفت: برخی از سر غفلت و برخی از روی عمد برنامه‌ریزی می‌کنند تا با افزایش مهاجرت‌ها و تورهای اروپایی فرهنگ غربی‌ها را به ملت ایران تحمیل کنند؛ اربعین جامعه را به سمت امت و تمدن اسلامی حرکت می‌دهد که منجر به ظهور می‌شود اما برخی با ترویج فرهنگ غربی مقابل حرکت اربعین و فرهنگ زیارت قرار دارند.
ویژه
یک مقام از کاخ الیزه روز پنجشنبه اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دیداری با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای گفت‌وگو بر سر ایران خواهد داشت.
در روزهای گذشته کانال‌های تلگرامی مدعی شده بودند عبدالله جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سابق دانشگاه آزاد برای طی دوره درمانی خود به خارج از ایران سفر کرده است.
مجلس
جدل‌های انتخاباتی خیلی زودتر از موعدش به صف‌بندی‌های سیاسی رسیده و درون بهارستان غوغا به‌پا کرده است.
رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در جلسه شورای مرکزی حزب اتحاد ملت حضور یافت.
نماینده ایران در آژانس گفت: رژیم صهیونیستی به پشتوانه حمایت نظامی و سیاسی برخی کشورهای خاص، با گستاخی به اجرای برنامه نظامی زیرزمینی هسته‌ای خود ادامه داده و حتی قصدش برای الحاق به NPT را اعلام نکرده است.

دوئل در نیویورک

ظریف پیش از اجلاس‌نیویورک در چند توییت پاسخ‌پمپئو وزیرخارجه آمریکا را داد؛ او نوشت: مثل همیشه از مردم و کشور دفاع می کنیم
فشار دولت آمریکا برای منزوی‌کردن وزیر خارجه ایران بی‌نتیجه ماند، آمریکا نام محمدجواد ظریف را در لیست تحریم قرار داده بود و تا دقیقه90 از صدور ویزا برای حضور او در اجلاس سازمان ملل امتناع کرد اما ظریف فارغ از آنچه در کاخ سفید می‌گذرد، از تهران گرد و خاکی شدید علیه دولت ترامپ به پا کرد.
PDF ایران
کوتاه ایران
حسین کنعانی مقدم،فعال سیاسی اصولگرا درباره اظهارات اخیر یکی از چهره‌های اصولگرا که از واژه‌های اسلامگرا و غیراسلامگرا نام برده بود‌ و تأثیر آن در دوقطبی‌سازی‌ در فضای سیاسی کشور، به خبرآنلاین گفت: در ایران اگر بخواهیم این نوع تفکر را در حقوق شهروندی پیاده‌سازی کنیم، غلط است؛ یعنی بگوییم آن افرادی که مسلمانند، دارای حق شهروندی هستند و دیگران چنین حقی ندارند.