20
یکشنبه 2 شهریور 1399
شماره 8020
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

من از بی‌گوشی‌هراسی رنج می‌برم!

دکتر من بیمارم؛ دچار نوموفوبیا هستم؛ همان وحشت دوری از تلفن همراه. نخستین‌بار در دیکشنری کمبریج به واژه نوموفوبیا Nomophobia اشاره شد.
ویژه
خشونت علیه زنان، نقل دیروز و امروز نیست. عوامل مختلفی در این پدیده اجتماعی _ تاریخی دخیل است: از نابرابری‌ها و تبعیض گرفته تا بقایای فرهنگی منسوخ.
عوامل گوناگونی می‌توانند بر خطر سرایت ویروس کرونا در معاشرت‌های اجتماعی تأثیر بگذارند.
فلسفه درد، نوشته آرنه یوهان وِتلِسِن را محمد کریمی به فارسی برگردانده و از سوی نشر نو منتشر شده است.
طرح روز
شرکت پرورش ماهیان خاویاری «بلوگا» قصد دارد با تغییر روش تولید از سنتی به مدرن، بدون کشتن ماهی‌ها خاویار آنها را استحصال کند.
تولید ماسک‌های شفاف به ارتباط‌گیری با افراد ناشنوا کمک زیادی می‌کند. به‌گزارش یورونیوز، با این حال قیمت بالای این نوع ماسک در عمل مانع از گسترش استفاده از آن شده است.

عکس روز

عکس روز
حمله موج‌سوار به کوسه 3متری

حمله موج‌سوار به کوسه 3متری

یک زن استرالیایی از حمله کوسه سفید بزرگی جان‌به‌دربرد. همسر این زن با ضربات مشتی که پشت سر هم به کوسه می‌زد باعث شد تا او طعمه‌اش را رها کند.
استعفای رئیس پلیس بلژیک
استعفای رئیس پلیس بلژیک
یک مقام بلندپایه پلیس بلژیک پس از انتشار گسترده ویدئویی از بدرفتاری چند مأمور پلیس با یک شهروند اهل اسلواکی مجبور به کناره‌گیری شد.

فرهنگ دیداری

نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه چهارم شهریور ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «فرهنگ دیداری و روش‌شناسی تحلیل تصویر» اختصاص دارد که با حضور کامبیز موسوی‌اقدم، محمدرضا مریدی و مریم کهوند به‌صورت مجازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
گروهی حکما در بارگاه خسرو انوشیروان به مصلحتی سخن همی گفتند و بزرگمهر که مهتر ایشان بود خاموش.
آمریکا تعریف بین‌المللی واحد اندازه‌گیری فوت را جایگزین تعریف آمریکایی آن می‌کند
محققان آمریکایی می‌گویند مبتلایان زیر ۶۰سال کووید‌-۱۹ سه برابر بیشتر از افراد مسن‌تر عفونی هستند و با احتمال بیشتری بیماری را به افراد دیگر منتقل می‌کنند.