20
پنج شنبه 9 مرداد 1399
شماره 8001
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مکان و زمان در پژوهش‌های علوم انسانی و موسیقی

در یکی از گروه‌های موسیقی در شهر شوشتر استان خوزستان بحثی همیشه وجود دارد در مورد موسیقی «۲۴ مقومی مقام» که شوشتری‌ها آن را گرد آورده‌اند و آن را متعلق به شهر شوشتر می‌دانند و دزفولی‌ها معتقدند از نظر تاریخی از آن دزفول است.
ویژه
اختلالات ی00ادگ0یری، اختلالاتی هستند که کودک به‌رغم داشتن هوش خوب و فراهم بودن فرصت‌های یادگیری مناسب در زمینه کسب یکی از مهارت‌های خواندن، نوشتن، ریاضی یا همه آنها دچار مشکل است و تقریباً در 10درصد کودکان دیده می‌شود.
بیش از ۱۶۰واکسن بالقوه برای پیشگیری از عفونت با کروناویروس جدید در کشورهای گوناگون در مراحل ساخت و آزمایش هستند.
کتاب «هدایت خودکار» با عنوان فرعی «هنر و علم بیکار نشستن» نوشته‌ اندرو اسمارت با ترجمه رضا اسکندری آذر از سوی نشر ترنگ منتشر شد.
طرح روز
شرکت بی‌جی‌تک، استودیویی مستقر در شهر بن آلمان، یک نرم‌افزار تعاملی ایجاد کرده که به کاربران اجازه می‌دهد یک «حج مجازی» را تجربه کنند.
مقام‌های آمریکایی گفته‌اند؛ مردی متهم است که از یک صندوق اعانه بیکاری کرونا،3.9میلیون دلار 3میلیون پوند سرقت و بخشی از این پول را صرف خرید یک اتومبیل اسپورت لامبورگینی کرده ‌است.

عکس روز

عکس روز
ماهی 2.5 تنی در سواحل استرالیا

ماهی 2.5 تنی در سواحل استرالیا

2گردشگر خارجی در سواحل استرالیا تصاویر یک ماهی 2.5تنی را منتشر کرده‌اند که موجب شگفتی جانورشناسان شده است.
ورشکستگی قدیمی‌ترین تولیدکننده سلاح
ورشکستگی قدیمی‌ترین تولیدکننده سلاح
شرکت آمریکایی Remington، قدیمی‌ترین تولید‌کننده اسلحه در ایالات متحده آمریکا اعلام ورشکستگی کرده است.

چگونه والدین به مغز کودک آسیب می‌رسانند؟

آزمایش روی مغز کودکانی که در معرض دعوای بین پدر و مادرشان قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد الگوی مغزی این کودکان مشابه سربازانی است که در جنگ بوده‌اند.

مطالعه، مغز را شارژ می‌کند

«هیوج مک‌گویر» محقق و مؤسس شرکت تجاری و انتشاراتی لیبریوکس و پرس‌بوکس است که در کشور آمریکا یکی از مراکز مهم انتشاراتی محسوب می‌­شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
تو نمی‌توانی به افق‌های تازه شنا کنی. مگر اینکه شهامت از دست دادن چشم‌انداز ساحل را داشته باشی.
دانشمندان آلمانی در تحقیقی که روی بیماران کرونایی انجام داده‌اند متوجه شده‌اند افرادی که از این بیماری رهایی یافته‌اند، دچار مشکلات قلبی شده‌اند و علائم آسیب به قلب در 76نفر از 100بیماری که از بیماری کرونا بهبودیافته بودند، دیده شده است.