24
دو شنبه 26 خرداد 1399
شماره 7964
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شباهت سرگذشت ندیمه با جامعه کنونی آمریکا

دریچه
​​​​​​​مارگارت اتوود، نویسنده مشهور کانادایی و خالق داستان سرگذشت ندیمه در مصاحبه‌ای اوضاع آمریکا را به حال و هوای داستان‌هایش تشبیه کرده است.
ویژه
بی‌شک آنتوان چخوف یکی از مشهورترین، محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین نویسندگان در ایران و بسیاری از کشورهای جهان است و در ایران، در 100 سال گذشته آثار او نزدیک به 2 میلیون شمارگان داشته و همواره نمایشنامه‌های او روی صحنه می‌رود و در یک قرن اخیر، پرخواننده‌ترین نویسنده خارجی در ایران است.
واقعیت این است که ما هنوز کرونا را شکست نداده‌ایم. شعارش را داده‌ایم اما انجامش مشروط به‌ ترویج سرمایه اجتماعی و اخلاق است.
به این ضرب‌المثل توجه‌کنید و آن را سرلوحه کارتان قرار دهید؛ کار امروز را واقعا به فردا نیندازید؛ به‌ویژه در وانفسای این روزها.
طرح روز
​​​​​​​لاهور: به دستور عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان از این پس هیچ‌کس حق تردد و حضور در اماکن عمومی این کشور را بدون استفاده از ماسک ندارد.
​​​​​​​کی‌یف:‌ مقام‌های دولت اوکراین می‌گویند: ۵‌میلیون دلار اسکناس را که به‌عنوان رشوه برای پایان دادن به بررسی پرونده شرکت «بوریسما» پرداخت شده بود توقیف کرده‌اند.

عکس روز

عکس روز
تپه غیرقابل دسترسی موتورسوار‌ها

تپه غیرقابل دسترسی موتورسوار‌ها

​​​​​​​بروکسل: تنها تپه مسابقه‌ای که تا به حال هیچ موتورسواری نتوانسته به بالای آن برسد با نام آندلر Andler در بلژیک محل مسابقه‌های بسیاری بوده و هست.
کشف قدیمی‌ترین اثر هنری چین
کشف قدیمی‌ترین اثر هنری چین
​​​​​​​پکن: باستان‌شناس‌ها یک تندیس کوچک 13هزار و 500ساله را که از استخوان پرنده تراشیده شده کشف کرده و آن را قدیمی‌ترین اثر هنری چین عنوان کردند.
ویترین
​​​​​​​«دنیای پپا» مجموعه کتابی 6 جلدی است برای کودکان، نوشته نویل استلی و مارک بیکر که مهسا خسروی آن را به فارسی ترجمه کرده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بازگشایی رستوران‌ها در هفته‌های اخیر امکان بیرون غذا خوردن را فراهم کرده است، اما هنوز باید احتیاط‌هایی را برای محافظت خودتان در برابر انتقال ویروس کرونا رعایت کنید.
​​​​​​​گاهی والدین به دلایل منطقی یا غیرمنطقی بین فرزندان‌شان تبعیض قائل می‌شوند.