24
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
شماره 7929
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فصلِ عبورِ صنوبر

به یادِ دکتر عصمت اسماعیلی *
شعر
بارانَکی خُرد می‌بارد و باز  پیشانی ابری تو آید به یادم در آن صبحگاهانِ اندوه  آن صبحگاهان، که در شامِ میهن  بر دوشِ اندیشه باری گرانند
ویژه
مرکز فرهنگی شهر کتاب به مناسبت روز بزرگداشت سعدی و چهلمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری، برنامه «یک هفته با سعدی و سپهری» را از دوشنبه اول اردیبهشت تا هشتم این ماه با حضور استادان و صاحب‌نظران به‌صورت مجازی برگزار کرد که در طول این‌یک هفته حدود 50مقاله، یادداشت و فایل صوتی و تصویری از محمدرضا شجریان، رضا داوری‌اردکانی، ضیاء موحد، محمود دولت آبادی، حسین معصومی‌همدانی، هوشنگ رهنما، اصغر دادبه، میرجلال‌الدین کزازی، شمس لنگرودی، ایرج شهبازی، محمودجعفری دهقی، فربد فدایی، مهدی محبتی، منصور پایمرد، سیدمهدی زرقانی، موسی بیدج، اسماعیل امینی، علی‌اصغر ارجی، سیدحسین طباطبایی، حسن ذوالفقاری، مهنوش مشیری، بهار داوری اردکانی، رویا صدر، سپیده موسوی، کامیار عابدی، ایرج زبردست، حسین کیانی و رضا یعقوبی در سایت و کانال تلگرامی شهرکتاب منتشر شد.
جنگ.
بدن شما روزانه به‌طور طبیعی در بخش‌های گوناگونش ترشحات مخاطی تولید می‌کند که خلط سینه هم یکی از آنهاست.
طرح روز
​​​​​​​لندن: قرنطینه نیمی از مردم جهان و خلوتی شهرها و خیابان‌ها باعث شده تا حیوانات احساس امنیت بیشتری کنند و برای تفرج به جاهایی بیایند که پیش از این تنها جولانگاه انسان‌ها بوده است.
​​​​​​​استکهلم: هزینه‌های نظامی جهان رکورد تازه‌ای از خود بر جای گذاشت و سال‌۲۰۱۹ میلادی به ۱۹۱۷‌میلیارد دلار رسید.

عکس روز

عکس روز
سند ۳۰۰ ساله قرنطینه عمومی

سند ۳۰۰ ساله قرنطینه عمومی

​​​​​​​پاریس: تاریخ‌دانی فرانسوی به نام ژرمی فرر بارتومو با سندی تاریخی در توییتر، نشان داده که مجوزی برای خروج از منزل در اوضاع قرنطینه بهداشتی عمومی، دست‌کم در 3قرن پیش هم وجود داشته است.
کلاه هوشمند تب‌سنجی
کلاه هوشمند تب‌سنجی
​​​​​​​ابوظبی: پلیس امارات متحده عربی برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا کلاه هوشمندی را به‌کار می‌برد که می‌تواند دمای ۲۰۰‌نفر را در مدت یک دقیقه بررسی کند.
دانستنی‌ها
​​​​​​​پژوهشگران مؤسسه «ام.آی.تی» اخیرا دریافته‌اند میکرو‌سوزن‌های ساخته‌شده از مواد مبتنی بر ابریشم می‌توانند بافت‌‌های گیاهان را برای ارسال ریز‌مغذی‌ها، هورمون‌ها یا ژن‌ها مورد هدف قرار دهند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مقایسه آنچه این روزها در خیابان‌های تهران شاهدش هستیم با اسفند پارسال و فروردین امسال، نشان می‌دهد که شهروندان کم‌کم دارند به زیستن در ایام کرونا عادت می‌کنند.
​​​​​​​شعبه 1410 و 1413 دادگاه عمومی تهران دستور توقیف موقت روزنامه‌های صبح امروز و مشارکت را نیز صادر کرد.
منع تماس فیزیکی مانند دست دادن و روبوسی.