24
یکشنبه 10 شهریور 1398
شماره 7749
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برش‌هایی از واقعیت برای القائات دروغین

نگاه
مردم در مواجهه با رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای و آنچه در فضای اینترنتی می‌گذرد با 2 شیوه متفاوت روبه‌رو هستند.
ویژه
زلزله بوئین‌زهرا به 2 دلیل بیشتر از زلزله‌های پیش از آن در یادها مانده است.
فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌هایی که در معرض دید مردمند، عوامل سازنده متعددی دارند؛ کسانی که فیلمنامه یا نمایشنامه را می‌نویسند، کسانی که نیازهای ضروری برای ایجاد امکان بازی و فیلمبرداری را تهیه می‌کنند، گریمورها، کارگردان، دستیاران و ... با این همه، مردم از مجموعه این عوامل فقط بازیگران را می‌بینند و آنها را می‌شناسند.
نمایشنامه «اقامت اج0باری» ن0وشت0ه امیرحسین مصلی درباره معلمی است که چندین نسل از دانش‌آموزان یک دهکده را تربیت کرده ‌است، اما عاقبت به‌دلیل نافرمانی نسبت به بخشنامه‌ای درباره آموزش کشتن گنجشک‌ها به کودکان، به جرم تخطی از فرامین شورا در مدرسه‌ای که خود بنا کرده محصور می‌شود؛ مأمورانی که وظیفه نگهبانی از این معلم را برعهده دارند هر یک روزی شاگردان او بوده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا چالش‌هایی اخلاقی میان آنها به وقوع بپیوندد؛ معلم که در این اقامت اجباری برای همکاری با شورا توسط مأموران تحت فشار است، به‌طور پنهانی از گنجشکی زخمی نگهداری می‌کند و...
طرح روز
پکن: ‌یان‌دونگای چینی سال1991 میلادی در 17سالگی به‌دلیل بحث و بگومگویی که با اعضای خانواده‌اش داشت، بدون خداحافظی، خانه را ترک کرد؛ هم‌اکنون او 46سال دارد.
اورگان: یک زن آمریکایی که رکورددار سرعت با خودرو بود، در تلاش برای شکستن رکوردش کشته شد.

عکس روز

عکس روز
نتیجه کنار گذاشتن شامپو

نتیجه کنار گذاشتن شامپو

نیویورک: پرستاری در آمریکا که مشکل ریزش مو داشت از ‌ماه اوت سال2017 میلادی تصمیم گرفت از هیچ شامپویی استفاده نکند.
حبس ابد برای سرقت 50دلار
حبس ابد برای سرقت 50دلار
آلاباما: یک قاضی در آلاباما دستور آزادی مردی را داده که به‌خاطر سرقت ۵۰دلار و ۷۵سنت از یک نانوایی به حبس ابد محکوم شده بود.
مهارت
بدون وجود مرزبندی‌های مشخص، هیچ‌گونه راهنما و اصولی برای زندگی وجود نخواهد داشت.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
4 گردشگر خارجی و یک مسافر ایرانی که در دست قاچاقچیان موادمخدر اسیر بودند در پی تلاش‌های مستمر مقامات امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.
دستگاه تمیز‌کننده فراصوت «سونیک سوک»Sonic Soak روشی جدید برای تمیز‌ کردن هر چیزی شامل جواهرات، لباس‌ و حتی میوه‌ها و سبزی‌هاست.
استادی می‌گفت: صبح‌ها که دکمه‌های لباسم را می‌بندم، به این فکر می‌کنم که چه‌کسی آنها را باز خواهد کرد؟ خودم یا مرده‌شور؟ دنیا نزد نخبگان و عوام همین قدر غیر‌قابل پیش‌بینی است؛ برای همین رفتار برخی انسان‌ها کریمانه است؛ آن‌قدر که بتوانند به دیگران محبت کنند‌.