24
سه شنبه 15 آبان 1397
شماره 7522
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گوهری یگانه که در کف ماست

یادداشت
از میان ده‌ها تعریفی که از فرهنگ شده است، اگر موجزترین و در عین حال گویاترین آنها را برگزینیم، فرهنگ تعریفی خواهد داشت نزدیک به این مضمون؛ مجموعه‌ای مشترک از اندیشه‌ها و دستاوردها.
ویژه
به بهانه 3روز پایانی صفر به این موضوع توجه کرده‌ایم که اساسا سینمای تاریخی - دینی در ایران تا چه میزان توانسته اهداف تبلیغی نظام اسلامی را از یکسو و رسیدن به الگویی درست از منظر هزینه و بازگشت سرمایه را از سوی دیگر محقق کند.
نکته‌ای که درباره عکاسی در روزگار ما وجود دارد، نبود یک تعریف جامع یا بهتر بگویم یک دیدگاه کلی درباره هنری به نام عکاسی است.
آلیس مونرو، نویسنده معاصر کانادایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال2013 است که آکادمی سوئد لقب «استاد داستان کوتاه معاصر» را به وی داده است.
طرح روز
نگاه امروز
بررسی‌های 2ستاره‌شناس دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد یک شیء اسرارآمیز فضایی با ظاهری شبیه سیگار که سال گذشته در منظومه شمسی مشاهده شده
پارکی در پکن افتتاح شده که در آن قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی به‌کار رفته است. در این پارک با اتوبوس‌های خودران تردد می‌کنند

عکس روز

عکس روز
ماهیگیران در محمود آباد مازندران با تورهایشان به کنار دریای خزر آمده‌اند
بازگشت هاکلبری‌فین پس از 56سال

بازگشت هاکلبری‌فین پس از 56سال

یک زن انگلیسی به نام لی دان‌هام هنگام مرتب کردن اموال به‌جامانده از پدربزرگش نسخه‌ای قدیمی از «ماجراهای هاکلبری‌فین» نوشته مارک تواین را پیدا کرد
کشف ستاره 13/6میلیارد ساله
کشف ستاره 13/6میلیارد ساله
محققان، موفق به کشف ستاره‌ای شدند که قدیمی‌ترین ستاره‌ای است که تاکنون کشف شده و به نسل دوم ستارگان بازمی‌گردد.
سلامت
روغن تخم کتان، شاید بو یا طعم متفاوتی داشته باشد که با ذائقه برخی از افراد جور نباشد اما این روغن گیاهی، سرشار از اسید‌های چرب غیراشباع مفید ازجمله آلفا لینولئیک اسید است

حکایت هرمز، فرزند انوشیروان

قصه‌های کهن
هرمز را گفتند: وزیران پدر را چه خطا دیدی که بند فرمودی؟

امنیت؛ نیاز کودکان

مهارت
یکی از نیازهای فرزندان نیاز به امنیت و مهم‌ترین امنیت، آرامش کلامی و رفتاری والدین است.

کِلک

کِلک
در مرکز پادگان، به‌مدت 10هفته تعلیمات نظامی دیدیم.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
عطاءالله زاهد، فارغ‌التحصیل ادبیات از دانشگاه تهران بود
نمایشگاهی از آثار نقاشی‌ محمدعلی علومی، نویسنده کرمانی در هفدهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان برپا می‌شود.
شماره دهم دوماهنامه فرهنگی- اجتماعی «مروارید» به مدیر‌مسئولی گیتا علی‌آبادی و سردبیری پژمان موسوی با موضوع «فساد» منتشر شد.