16
پنج شنبه 21 تیر 1397
شماره 7428
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پدینگتون؛ خرسی به اندازه تمام اضطراب‌های یک مهاجر

فیلم روز
پدینگتون، خرس مشهور داستان‌های مایکل‌باند که در سال1956میلادی با قلم او خلق شد، اکنون سوژه 2فیلم به همین نام است. خرس بامزه‌ و دست و پاچلفتی که با از میان رفتن جنگل و محل زندگی‌اش راهی لندن می‌شود، در آنجا خانواده‌ای به‌صورت موقت به او سرپناه می‌دهند. از اینجای داستان است که مخاطب داستان با هر اشتباه‌ پدینگتون در خانه غریبه‌های خوش‌قلب نگران شده و حتی با وی همذات‌پنداری می‌کند.
ویژه
بچه‌های تیم فوتبال نوجوانان تایلند در یک غار گیر افتاده‌ بودند و عملیات نجات با توجه به ناواردی آنها در عرصه غواصی و شنا به سختی پیش می‌رفت.
گاهی آنقدر خود را اسیر روزمرگی می‌کنیم که یادمان می‌رود باید اوقاتی را به‌خودمان اختصاص دهیم. جالب است بدانید که یکی از راه‌های آسان مقابله با آشفتگی‌های ذهنی، مطالعه است. «دیوید وارام» در «ایندیپندنت» یادداشتی در این‌باره نوشته که بخشی از آن در ادامه می‌آید.
آن تایلر، رمان‌نویس مطرح آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر تلاش چندانی برای تبلیغ خودش نمی‌کند. به تور کتاب نمی‌رود و تقریبا هیچ‌وقت مصاحبه نمی‌کند. او به تازگی و پس از سال‌ها، گفت‌وگویی با خبرنگار نیویورک‌ تایمز انجام داده که گزیده‌ای از آن را در ادامه می‌آوریم.
طرح روز
سیاتل: کافه‌های زنجیره‌ای استارباکس نخستین گام را برای حذف نی‌های پلاستیکی برداشتند. استارباکس قصد دارد تا سال۲۰۲۰ میلادی استفاده از نی‌های پلاستیکی را متوقف کند. مک‌دونالد نیز اعلام کرده از سال۲۰۲۵ میلادی برای لیوان‌های نوشیدنی و بسته‌بندی محصولات خود از موادی استفاده خواهد کرد که به محیط‌زیست آسیب نخواهند زد. امروز بیست‌ویکم تیر روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی است. آسوشیتدپرس
قاهره: یکی از مفتی‌های پیشین مصر به گرانی گوشت در این کشور واکنش نشان داده و به مردم پیشنهاد کرده است به جای گوشت، کیک بخورند. علی‌قما به خانواده‌های فقیر توصیه کرد به‌ازای هر نفر 2تکه کیک بخورند تا کمبود گوشت را در سبد‌غذایی خود احساس نکنند. صحبت‌های او در یکی از کانال‌های تلویزیونی مصر پخش شد و واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی در فضای مجازی درپی داشت. الباوابا

عکس روز

عکس روز
رکورد بزرگ‌ترین خانواده جهان

رکورد بزرگ‌ترین خانواده جهان

کی‌یف:‌ مردی در اوکراین با داشتن خانواده‌ای 346نفره رکورد بزرگ‌ترین خانواده جهان را به‌خود اختصاص داد. پاول‌سمنیوک 85ساله دارای ۱۳پسر، ۱۲۷نوه و ۲۰۳نتیجه و نبیره و ندیده است. پدربزرگ خانواده که یک کارگر بازنشسته ساختمانی است، می‌گوید: بزرگ‌ترین مشکل من هم‌اکنون به‌خاطر سپردن نام همه اعضای خانواده است. از آنجا که بزرگ‌ترین خانواده ثبت شده در گینس ۱۹۲نفره بود، ثبت رکورد جدید برای این مرد سخت نبود. دیلی‌میل
مسلح شدن پلیس به تیرکمان
مسلح شدن پلیس به تیرکمان
آلوارادو: پس از ناموفق بودن مأموران پلیس شهری در مکزیک در آزمون خودداری از شلیک بیجا با اسلحه، تمام ردی‌های این آزمون به تیرکمان سنگی مجهز شدند. میگوئل ‌انجل، فرماندار شهر آلوارادو با تکیه به رد شدن 100نفر از 130نفری که در این آزمون شرکت کرده بودند دستور داد تیرکمانی به‌جای اسلحه گرم روی کمربند آنها نصب شود. این آزمون هر سال برگزار می‌شود و پلیس‌هایی که موفق به کنترل خود نشوند باید بدون اسلحه گرم در شهر تردد کنند. آدیتی‌سنترال
هشتگ
کاربرهای فضای مجازی در توییتر با هشتگ # Must see iran خبر از وجود لاله‌های وحشی در مناطق کوهپایه‌ای دماوند و بخش‌هایی از جاده اسالم به خلخال می‌دهند. هشتگ یاد‌شده توسط گردشگر‌های خارجی نیز دنبال می‌شود؛ هرچند در ماه‌های اخیر از میزان بازدید گردشگر‌های خارجی از ایران، اخبار و آمار‌های دلچسبی به گوش نمی‌رسد.

چشم‌پوشی از تخلفات کوچک

مهارت
در زندگی موقعیت‌های بی‌شماری برای آموزش به کودکتان پیش می‌آید. لازم نیست او را مدام بازخواست کنید. مثلا اگر هنگام برگشتن به خانه، کودک دوست دارد پایش را در چاله آب بزند و آب بپاشد، چرا این اجازه را به او نمی‌دهید؟ یا چرا اجازه نمی‌دهید لباس مورد علاقه خود را بپوشد و بخوابد؟ سعی کنید به احساسات ماجراجویانه و شاد کودک احترام بگذارید.

زندگی جنید

قصه‌های کهن
جنید بغدادی گفت: ده سال بر در دل نشستم و به پاسبانی، دل را نگه داشتم تا ده سال، دل، مرا نگه‌ داشت، اکنون 20سال است که نه من از دل خبر دارم و نه دل از من خبر دارد.

عشق جوانی

داستانک
عشاق جوان در ساحل چراغ جادو را پیدا کردند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
آمادئو کلمنته مودیلیانی، نقاش مشهور هنر مدرن را بیشتر می‌توان با چهره‌های لاغر پرتره‌هایش شناخت؛ چهره‌های کشیده‌ای که ماسک‌مانند هستند و حس گرمی را القا نمی‌کنند. مودیلیانی متولد شهر لیورنو در شمال غربی ایتالیا بود. او در آغاز کارش را با هنر فیگوراتیو آغاز کرد اما به‌زودی به هنر مدرن گرایش پیدا کرد. فیلمی هم از زندگی او با بازی اندی‌گارسیا ساخته شده که زوایای پنهان زندگی او را با بیانی سینمایی روایت می‌کند. او در پاریس از مرض سل مننژیتی که در نتیجه فقر و کار بیش از حد بود، در ۳۵ سالگی درگذشت.
انتشار عکسی از یک پیرمرد ایتالیایی که هر بامداد درحالی‌که قاب عکس همسر درگذشته‌اش در کنارش است و در ساحل دریا می‌نشیند واکنش کاربر‌های شبکه‌های اجتماعی در سراسر ایتالیا را به همراه داشت. این عکس حتی ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا را نیز تحت‌تأثیر قرار داد و باعث شد که او در صفحه توییتر خود نسبت به آن ابراز احساسات کند. این زن و مرد در سال ۱۹۶۹ میلادی ازدواج کرده بودند و اکنون این پیرمرد همه جا عکس همسرش را در آغوش دارد.
با انتشار کلیپی از ماجرای گم‌شدن انگشت پای یک بیمار در بیمارستان 15خرداد ورامین، مسئولان این بیمارستان، خبر یاد‌شده را تکذیب کردند. به گفته مسئولان این بیمارستان، پای یک فرد زیر دستگاه پرس رفته و پس از آن به چند بیمارستان در تهران مراجعه می‌کند، که اقدامی برای او صورت نگرفته است و سپس به بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین مراجعه می‌کند.