5
شنبه 28 دی 1398
شماره 7860
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نزدیک به ٣٠ گونه جانوری بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا برای همیشه منقرض شدند و کارشناسان محیط‌زیست این موضوع را فاجعه بزرگ بین‌المللی نامیده‌اند.
متخصصین دانشگاه سوربن فرانسه با آنالیز بخشی از جمجمه کشف شده در غار تاریخی کلدر خرم‌آباد دریافتند که این فسیل کشف شده مربوط به انسان هوشمند هموساپین است.
با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش‌ها از صبح دیروز در غرب و جنوب غرب ایران شدت یافته و براساس آنچه کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند، شدت بارش‌ها در غرب کشور از امروز باعث اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و ایجاد سیلاب در غرب و جنوب غرب کشور می‌شود.
میراث فرهنگی
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی که به خاکبرداری در بافت تاریخی شهر یزد و در مجاورت مسجد جامع این شهر اشاره داشت، گفت: عملیات خاکبرداری در بافت تاریخی یزد بدون آسیب به بافت تاریخی در حال انجام است.

آبخیزداری، 80 درصد سیلاب‌ها را مهار کرد

بررسی‌های 10ساله نشان می‌دهد که اجرای پروژه‌های کنترل‌کننده سیلاب، سیلاب‌ها را تا 80درصد مهار کرده‌اند ‌مجموع فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان سیستان و بلوچستان، حجم بالایی از سیلاب فعلی را کنترل و آن را به سمت سفره‌های آب زیرزمینی هدایت کرد
آبخیزداری
پس از سیلاب بهاری در سال‌ج000اری، سازمان جنگل‌ه00ا، ‌مرات000ع و آبخیزداری کشور اعلام کرد، در نقاطی که فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری به اجرا درآمده بود، ‌خسارات سیلاب کمتر بود.
دریچه
صفحه‌های محیط‌زیستی مطبوعات، عرصه‌ای برای بازگویی، جستار و ‌هم‌افزایی میان اندیشمندان و کارشناسان در موضوعات داغ محیط‌زیستی است.