7
سه شنبه 13 شهریور 1397
شماره 7471
زیست‌بوم
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
چندی پیش، شماری از کارشناسان و کنشگران محیط‌زیست، کوهنوردان و دیگر دوستداران طبیعت به خانم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نامه‌ای نوشتند و دو درخواست را مطرح کردند؛ یکی اینکه فضاهای طبیعی درون و بیرون شهر با هدف حفظ میراث طبیعی منطقه و بازنگری در شیوه‌های توسعه‌ فضای سبز حفظ شود و دیگر اینکه با «خودرومحوری» مبارزه شود و شهر برای پیاده‌محوری و آمدوشد بیشتر با دوچرخه آماده شود.
معاون آبخیزداری، ‌امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص 200میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و گفت: افزایش نفوذ آب به زمین، افزایش تولید علوفه، کاهش فرسایش خاک، ‌کنترل هرزآب‌ها و سیلاب‌ها، کاهش میزان رسوب سد‌ها و بهبود شرایط اکولوژیک و ارتقای وضعیت معیشت آبخیزنشینان از ثمرات اجرای این طرح‌های آبخیزداری است.

نخستین گام عملی برای ارزان‌سازی سفر

رئیس سازمان میراث فرهنگی از موافقت با کاهش مالیات برارزش افزوده هتل‌ها خبر داد
گردشگری
مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها به‌زودی کاهش می‌یابد تا بدین‌ترتیب یک گام عملی در ارزان‌سازی سفر در ایران برداشته شود. علی اصغر مونسان،  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به مشهد سفر کرده بود با اعلام خبر موافقت با کاهش مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها از افزایش 76هزار تخت به ظرفیت‌های اقامتی کشور تا پایان دولت نیز خبر داد .
استاندارد کیفیت آب‌های محیطی دریای خزر ابلاغ شد

استاندارد کیفیت آب‌های محیطی دریای خزر ابلاغ شد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده  5قانون مدیریت خدمات کشوری، نهادها و دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی، اشخاص حقیقی و حقوقی، استاندارد کیفیت آب‌های محیطی دریای خزر را ابلاغ کرد.
ثبت ملی ژئوپارک اکباتان قوت گرفت
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران با اشاره به شناسایی 32 محل مستعد ژئوپارک در کشور، گفت: برگزاری شایسته رویداد همدان 2018 و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال‌جاری میلادی ثبت ملی «ژئوپارک اکباتان» را شتاب داده است.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
انتقاد از شیوه صید چینی‌ها در آب‌های جنوب همچنان ادامه دارد. با وجود این، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و تنها برخی مسئولان جسته‌وگریخته در واکنش به این انتقادها اظهارنظر کرده‌اند.
وزیر کشور با اشاره به ضرورت اولویت موضوع آب شرب در سال ۹۸ گفت: موضوع استقرار دستگاه‌های آب شیرین‌کن و همچنین انتقال آب از دریای عمان حتما باید با اولویت پیگیری شود.