10
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
شماره 7388
زیست‌بوم
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

از 200 متر سد تا 20سانتی‌متر تراز دریاچه

یادداشت
یک سؤال اساسی در بحث مسائل آبی در کشور این است که چرا ما می‌توانیم یک سد عظیم با ارتفاع 200متر بسازیم ولی نمی‌توانیم تراز سطح دریاچه ارومیه را ۲۰سانتی‌متر افزایش دهیم؟ مگر هر 2 مسئله، مسئله آبی نیستند؟
میراث فرهنگی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان در بازدید از بخش چغامیش دزفول گفت: مضیف ۱۲۰‌ساله سادات نوری ثبت ملی و بقعه متبرکه سیدنور نیز ساماندهی می‌شوند.

خزر، نه آرال می‌شود نه ارومیه

پژوهشگر اکوبیولوژی دریا: هجوم انواع آلاینده‌ها به خزر موجودات آبزی این دریا را که در هرم غذایی نقش مؤثری دارند، تهدید می‌کند
محیط زیست
دخالت‌های غیرمسئولانه در طبیعت همواره یکی از بزرگ‌ترین عوامل بروز فاجعه زیست‌محیطی بوده است. زمانی که سیاستمداران اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1960میلادی بی‌توجه به همه هشدارهای کارشناسان محیط‌زیست با هدف افزایش کشت پنبه مسیر 2رودخانه سیردریا و آمودریا را که بیشترین آب آرال را تأمین می‌کرد
میراث فرهنگی
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری گفت: محدودیت‌های یونسکو باعث شد تا روند ثبت جهانی میراث فرهنگی هر سال سخت‌تر شود و اگر این محدودیت‌ها نبود، پرونده ثبت جهانی راه‌آهن ایران ‌پذیرفته می‌شد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
کمتر از یک‌ماه به آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی است و براساس سیاست جدید ارزی بانک مرکزی، مسافران عازم روسیه برای تماشای بازی‌های جام جهانی می‌توانند تا سقف ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی از بانک‌های کشور تهیه کنند.