• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97013
+
-

کاپیتان به داور چه گفت؟

در پرونده مسعود شجاعی، گزارش داور مسابقه با ادعای عضو کمیته استیناف مغایرت دارد

کاپیتان به داور چه گفت؟

محمد زارعی|

 در هفته نوزدهم لیگ‌برتر، تیم گل‌گهر در سیرجان میزبان تراکتور بود. در آن مقطع اوضاع تیم سیرجانی بین تیم‌های انتهای جدولی خوب نبود و به‌شدت خطر سقوط را احساس می‌کرد. حتی گفته می‌شد اگر مجید جلالی نتواند در این دیدار خانگی امتیازی کسب کند حکم اخراجش از سوی مدیران آن باشگاه صادر می‌شود. این در حالی بود که تراکتور با هزینه‌های هنگفت و جذب ستارگان تیم ملی مدعی قهرمانی بود. این مسابقه در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید اما نکته ویژه این دیدار، اخراج مسعود شجاعی -کاپیتان تیم‌ملی کشورمان و باشگاه تراکتور- در دقیقه88بود. شجاعی به داوران این دیدار - به‌خصوص کمک‌داور اول بازی- به‌خاطر اشتباهات فاحشی که داشتند معترض بود و در نهایت مهدی سیدعلی- داور بازی- در دقیقه88با نشان دادن کارت قرمز او را از زمین اخراج کرد.
بعد از این بازی مسعود شجاعی به کمیته انضباطی دعوت شد اما به‌دلیل برگزاری تمرینات تیمش در آستانه مسابقه جام‌حذفی مقابل 
نود ارومیه نتوانست در جلسه کمیته انضباطی شرکت کند و این موضوع را توسط باشگاه تراکتور به گوش مسئولان کمیته انضباطی رساند. کمیته انضباطی تاریخ جلسه را تغییر داد اما باز هم شجاعی به‌دلیل بیماری نتوانست در جلسه کمیته انضباطی شرکت کند. به‌دنبال این اتفاقات کمیته انضباطی بدون دریافت دفاعیات شجاعی او را 3جلسه از حضور در رقابت‌های رسمی محروم کرد تا به‌نوعی کاپیتان تیم‌ملی را نقره‌داغ کرده باشد؛ حکمی که از همان ابتدا به‌نظر کارشناسان مربوطه بسیار سختگیرانه بود. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد مسئولان کمیته انضباطی جایگاه کاپیتان بی‌حاشیه تیم‌ملی را حفظ کنند این رأی صادر شد. البته یکی از اعضای ارشد کمیته انضباطی تأکید دارد در این رأی جایگاه کاپیتان تیم‌ملی به‌خاطر حُسن رفتارهای قبلی حفظ شده وگرنه حکم سنگین‌تری برای شجاعی صادر می‌شد. در این بین برخی هم صدور این حکم سنگین را به عدم‌حضور شجاعی در جلسه کمیته انضباطی ربط می‌دهند؛ موضوعی که گویا باعث ناراحتی اعضای کمیته انضباطی شده است.
بعد از این رای، مسئولان حقوقی باشگاه تراکتورسازی بلافاصله در حمایت از کاپیتان خود به رأی صادره اعتراض کردند تا پرونده به کمیته استیناف ارجاع داده شود. اواخر هفته گذشته درحالی‌که مسابقات فوتبال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و مدیران فدراسیون فوتبال هم سخت پیگیر مسائل انتخابات و نامه‌های فیفا بودند، مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف در ارتباط با وضعیت پرونده شجاعی مصاحبه‌ای انجام داد که برخی از صحبت‌هایش جای تعجب داشت. او در این مصاحبه تأکید کرده بود که مسعود شجاعی حرف بدی به داور مسابقه زده و به او گفته: «چقدر پول گرفته‌ای تا به سود گل‌گهر قضاوت کنی؟ من بیشتر می‌دهم!» با توجه به سابقه‌ای که از مسعود شجاعی و شخصیت او در اذهان وجود داشت، بر زبان آوردن چنین جمله‌ای از سوی او بعید به‌نظر می‌رسید. ضمن اینکه پیگیری‌های خبرنگار همشهری در کمیته انضباطی نشان می‌داد که در گزارش داور این بازی چنین نقل‌قولی از شجاعی قید نشده است. جالب اینکه برخی از اعضای کمیته انضباطی و مسئولان برگزاری مسابقه نیز این موضوع را رد کرده‌اند و معتقدند شجاعی چنین صحبتی نکرده است. با این شرایط باید منتظر ماند و دید مهدی دادرس بر پایه کدام گزارش این صحبت‌ها را بیان کرده است. با این واکنش عضو کمیته استیناف، به‌نظر می‌رسد این کمیته قصد شکستن حکم شجاعی را ندارد؛ موضوعی که مطمئنا در روزهای آینده واکنش این بازیکن را در پی خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید