• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 22 دی 1398
کد مطلب : 92538
+
-

بورس ‌ام‌ دی‌اف پل چوبی


   اگر دستی در کار نجاری و طراحی داشته و به‌دنبال طراحی دکوراسیون جدیدی برای منزل یا محل کار خود هستید یا اینکه می‌خواهید برخی لوازم چوبی و‌ ام‌دی اف را خریداری کنید، بورس کابینت و ‌ام  دی اف واقع در خیابان پل چوبی یکی از راسته‌بازارهای خرید اینگونه اقلام است.
   در این راسته بازار که از خیابان پل چوبی و انقلاب شروع شده و تا دروازه شمیران ادامه دارد می‌توانید از انواع کابینت چوبی، لترون، دیوارپوش چوبی و چوب ضد‌آب، گردو، راش، ملچ، بلوط و... گرفته تا روکش پی وی سی، انواع کفپوش‌های ورزشی و... را پیدا کنید.
   شاید بتوان وجه تسمیه این راسته بازار را ناشی از تداوم فعالیت فروشندگان انواع کابینت، ‌ام دی‌اف و چوب و لوازم چوبی با وجود تغییر شکل آن در گذر زمان دانست؛ چرا که در زمان پهلوی اول خندق اطراف دروازه شمیران پر و پل چوبی روی آن برچیده شد و اکنون اثری از خندق یا پل چوبی قدیمی باقی نمانده است.
   این منطقه در گذشته نه چندان دور پاتوق اصلی چوب‌فروشان، درودگران و عرضه‌کنندگان ملزومات چوبی در تهران بوده اما به‌تدریج این کارگاه‌های چوبی به مناطق اطراف جنوب شرق تهران در جاده خاوران منتقل شده است. گرچه اکنون بخشی از این راسته بازار به محل عرضه انواع پرده کرکره یا پرده‌های تزئینی چوبی تبدیل شده اما هنوز هم اثری از چوب در مصنوعات آن دیده می‌شود.
   پل چوبی امروزی در مرکز تهران بزرگ در تقاطع خیابان انقلاب و در سمت شمالی- جنوبی قرار دارد و بعد از خروج کارگاه‌های چوب‌بری بیشتر به راسته بازار فروش انواع تجهیزات چوبی و‌ ام دی اف تبدیل شده است. با وجود این اغلب مغازه‌های این راسته بازار همچنان، شکل سنتی فعالیت خود را حفظ 
کرده اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید