• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89537
+
-

احتمال بازگشت دوچرخه‌های نارنجی از هفته بعد

احتمال بازگشت دوچرخه‌های نارنجی از هفته بعد

در پی خساراتی که در آبان‌ماه به دوچرخه‌های نارنجی ‌رنگ اشتراکی تهران وارد شد، این شرکت باقیمانده دوچرخه‌های خود را از معابر شهری حذف کرد، اما براساس اعلام رسمی شهرداری تهران، یا دوچرخه‌های نارنجی اول هفته آینده به سطح شهر بازمی‌گردد یا شرکت بیدود موظف است ودیعه شهروندان را پرداخت کند و شهرداری اجازه نمی‌دهد خسارتی به مردم وارد شود.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در این‌باره گفت:‌ درحال پیگیری این موضوع هستیم و حتماً  ابتدای هفته آینده این دوچرخه‌ها به سطح شهر باز می‌گردد یا اینکه شرکت موظف است ودیعه شهروندان را پرداخت کند و نمی‌گذاریم خسارتی به شهروندان وارد شود؛ چرا که نظارت را در این راستا انجام می‌دهیم. وی در مورد اینکه گفته می‌شود عدم‌حمایت شهرداری سبب حذف دوچرخه‌های بیدود شده است، گفت:‌ به‌نظرم این موضوع بیشتر بهانه‌گیری است چرا که درخواست و نامه مکتوبی به ما ارسال نشده ولی با وجود این به طرق مختلف همچون ارائه ایستگاه‌های رایگان، انجام تبلیغ و کار حمایتی تلاش کرده‌ایم اقدامات لازم را جهت همکاری با شرکت «بیدود» انجام دهیم.
 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تا این لحظه درخواست کتبی مشخصی از شرکت مربوطه نداشته‌ایم، گفت: براساس بررسی‌های اولیه اختلافات داخلی در شرکت و عدم‌تفاهم میان شرکای آن، مشکل اصلی بوده است. پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که آیا درصورت درخواست شرکت بیدود جهت حمایت، کمک‌های مالی به این شرکت انجام می‌گیرد یا خیر، ‌گفت‌: سیاست عمومی شهرداری تهران حمایت از بخش خصوصی در چارچوب‌های قانون است. در عین حال حسین قاسمی‌، نایب‌رئیس هیأت مدیره بیدود اعلام کرده که: پایان فعالیت بیدود حقیقت ندارد و ما در حال انجام بعضی کارهای زیرساختی هستیم و به‌زودی دوباره فعالیت‌مان را از سر خواهیم گرفت؛ البته ما به برخی حمایت‌ها از سمت شهرداری نیاز داریم.

   توضیح مرکز ارتباطات

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران‌ در حساب توییتری خود در پاسخ به پرسش برخی شهروندان درخصوص علت جمع‌آوری دوچرخه‌های «بیدود» از شهر نوشت: دوچرخه‌های «‎بیدود» به‌دلیل جلوگیری از صدمات متصور در نا آرامی‌های اخیر جمع‌آوری شدند و باید در اسرع وقت آماده بهره‌برداری شهروندان شوند. وی ادامه داد: این شرکت در برابر ودیعه مشتریان مسئولیت دارد و باید به تعهدات خود عمل کند. ‎شهرداری نیز کماکان به حمایت‌‌های خود از این حرکت ادامه می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید