• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89506
+
-

10خبر خوبی که شاید این هفته میان انبوه خبرهای بد به گوشتان نرسیده باشد

خالق بچه‌های آسمان در راه جشنواره

چقدر تشنه شنیدن خبر خوب و خوشحال‌کننده در این روزها هستیم؟ میان انبوهی از خبرهای نگران‌کننده مربوط به بنزین، آنفلوآنزا، آلودگی‌هوا، تحریم‌ها و... حتما نیازمند شنیدن خبرهای خوب هستیم. خبرهای خوب گاهی آن‌قدر کم است که به‌راحتی میان کوهی از خبرهای بد گم می‌شود، به همین دلیل باید کمی با دقت ویژه‌تری اخبار روزانه را دنبال کنید. ما برایتان این کار را در هفته گذشته انجام داده‌ایم و حاصلش 10خبر خوبی است که پیش روی شماست؛ هم در حوزه ورزش و سینما خبر داریم و هم در زمینه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی. خواندن بسته خبرهای خوب روز هفتم را از دست ندهید.

قهرمانی کاراته‌کاران ایرانی
مگر می‌شود در بسته خبرهای خوب، خبری از درخشش ورزشکاران ایرانی نداشته باشیم. یکی دو روز قبل خبر رسید که تیم‌ملی کاراته‌کاران کشورمان در لیگ جهانی کاراته وان به مقام اول رسیده است. کاراته‌کاران ایرانی در این مسابقات که در مادرید اسپانیا برگزار شد با کسب 2طلا و یک برنز به‌کار خود پایان دادند. بد نیست بدانیم مردان کاراته‌کار ایران در مجموع 7دوره این رقابت‌ها با کسب 7طلا، 10نقره، 13برنز و مجموع 30مدال بهترین عملکرد را داشته‌اند.


اپلیکیشن راهنما برای معلولان
اینجا کمتر خبر خوبی برای معلولان داشته‌ایم، اما این هفته، نقشه راهنمای تمام مکان‌های مناسب‌سازی‌شده شهر تهران جهت اطلاع معلولان و اقشار آسیب‌پذیر در روز جهانی معلولان رونمایی شد و در دسترس عموم قرار گرفت. این نقشه قرار است در قالب یک اپلیکیشن روی موبایل‌های هوشمند نصب شود و در آن، معابر، بوستان‌ها، ساختمان‌های شهرداری، ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، میادین میوه‌و‌تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند و... جانمایی شده‌اند. البته این اپلیکیشن هنوز برای افراد نابینا مناسب‌سازی نشده است.


اسکان شبانه رایگان برای زائران
چه خبری بهتر از اینکه قرار است به زائران حرم رضوی خدمات اسکان شبانه رایگان داده شود. براساس این طرح از این پس زائرانی که نیاز به استراحت دارند، با سرویس رفت و برگشت به فضایی که در پایانه مسافربری آماده‌سازی‌شده منتقل خواهند شد. در این فضا امکاناتی چون تختخواب، پتو و ملحفه تمیز، حمام، سرویس بهداشتی و صبحانه تدارک دیده شده و تا ۱۰ صبح پذیرای زائران است. هرشب ۳‌مینی‌بوس در ورودی باب‌الرضای حرم مطهر کار انتقال زائران به این محل اسکان را برعهده دارند.


رشد رتبه کارآفرینی ایران
هرقدر کارآفرینی در کشور بیشتر باشد، بیکاری کمتر خواهد شد. در همین زمینه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای گذشته خبر داده که رتبه ایران در شاخص‌های جهانی کارآفرینی در سال گذشته 13واحد رشد کرده و در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز رتبه ما بهتر شده است و از مهم‌ترین این دلایل هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و کارآفرینان کشور است. بد نیست بدانید که 309مرکز مشاوره هم برای کارآفرینان در کشور راه‌اندازی کرده‌اند.


گل برتر فوتبال آسیا به نام ایرانی‌ها
خبر خوب برای فوتبال ایران و مخصوصا پرسپولیسی‌ها اینکه گل شجاع خلیل‌زاده، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس به الاهلی عربستان به‌عنوان بهترین گل سال آسیا در سال 2019 با رأی مردمی انتخاب شد. در این نظرسنجی، خلیل‌زاده موفق شد با 54درصد آرا و حدود یک میلیون و 180هزار رأی، بالاتر از دیگر رقبای خود قرار بگیرد. همچنین در این نظرسنجی بازیکنانی نظیر ویرا، سرجینیو، آلیجونوف، کیم‌دائه وون، رومارینهو، سافاوی رشید و... در کنار خلیل‌زاده حضور داشتند که مدافع پرسپولیس از سایر رقبا بالاتر ایستاد.


مسیر ریلی جدید برای کشور
اگر اهل سفر و گردشگری هستید حتما خبرهای خوب حوزه حمل‌ونقل برایتان اهمیت دارد. این هفته خبر رسید که راه‌آهن میانه-بستان‌آباد به بهره‌برداری رسید و حالا با این افتتاح، جابه‌جایی ۲میلیون مسافر و صرفه‌جویی ۱۶میلیون لیتر سوخت صورت می‌گیرد. اصل این طرح احداث راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز به‌طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال‌غرب به مرکز کشور است که فعلا مسیر میانه- بستان‌آباد به طول ۱۳۲کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

دانشجوی ایرانی و پرورش میوه اژدها 
حمیدرضا رضوانی 36ساله کاری کرده کارستان. او توانسته همزمان با تحصیل، نحوه کشت محصولات استوایی را در مالزی یاد بگیرد و حالا تولیدکننده 50نوع محصول ارگانیک و صادرکننده نمونه در زمینه این محصولات باشد. او سراغ محصولات معمول نرفته و در کشور مالزی، یک سال نحوه‌ کشت محصولات استوایی از قبیل پشن‌فروت، دراگون فروت، پیتایا، رامبوتان، منگوسین، استارت فروت، بلوبری و بلک‌بری را یاد گرفته و حالا کار کشاورزی‌اش را در ایران با جدیدترین تکنولوژی‌ها پیش می‌برد.


خانه جدید برای سیل‌زدگان 
سیل مازندران که یادتان نرفته است. خبر خوب در این زمینه اینکه در روزهای گذشته 65واحد مسکونی در این استان به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی که خانه خود را در سیل از دست داده بودند تحویل داده شده است. البته در سال‌جاری ۳۷۹واحد مسکونی در مازندران تحویل خانواده‌های دارای 2معلول، تک معلول و زنان سرپرست خانوار شده است. این خبر خوب را هم داشته باشید که بازهم حدود ۱۳۰واحد مسکونی در دست احداث است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.


مجید مجیدی و حضور با خورشید
یک خبر خوش سینمایی هم داشته باشیم برای دوستداران سینمای مجیدی. این کارگردان معروف، امسال برای تازه‌ترین فیلمش فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است. مجید مجیدی بار دیگر قرار است با فیلمی به نام «خورشید» و با مضمونی اجتماعی به سینما برگردد؛ فیلمی درباره کودکان کار و با بازی جواد عزتی؛ فیلمی که فیلمنامه‌اش را مجیدی با همکاری نیما جاویدی کارگردان «سرخپوست» نوشته و فیلمبرداری آن را هومن بهمنش برعهده داشته است. فیلمبرداری این فیلم از شهریور 98 شروع شد.


کارخانه نوآوری برای 4استان کشور
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، از آماده‌سازی 4مرکز و کارخانه نوآوری در استان‌ها برای افتتاح در آینده نزدیک خبر داده است. او گفته که سعی بر این است که کارخانه‌های نوآوری در محل اماکن متروکه و بلااستفاده احداث شوند و برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآورانه در اختیار تیم‌های استارتاپی و دانش‌بنیان قرار گیرند و همچنین زمینه‌ساز تحول چشمگیر در توسعه فناوری در کشور باشند. این کارخانه‌ها در 4استان فارس، کرمان، خراسان‌رضوی و اردبیل ساخته می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید