• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 اسفند 1396
کد مطلب : 8500
+
-

جعبه سیاه ‌ای‌تی‌آر، تازه‌ترین کشف تیم‌های تجسس

داخلی
جعبه سیاه ‌ای‌تی‌آر، تازه‌ترین کشف تیم‌های تجسس

14روز پس از سقوط هواپیمای‌ ای‌تی آر شرکت آسمان،  جست‌وجو‌ها برای یافتن جعبه سیاه هواپیما به ثمر نشست و امدادگران توانستند آن را در ارتفاع 4هزار متری کشف کنند.

به گزارش همشهری،  تداوم هوای آفتابی در ارتفاعات دنا برای دومین روز متوالی این امکان را به تیم‌های جست‌وجوی هلال احمر و ارتش داد تا بتوانند به جست‌وجو برای یافتن پیکرهای قربانیان و جعبه سیاه ادامه دهند. گزارش‌های رسیده از کمپ هلال احمر در منطقه سی سخت حاکی از آن است که روز گذشته 14نفر از امدادگران توانستند با استفاده از بالگرد به ارتفاع 4هزار متری صعود کنند و بعد از چند ساعت جست و جو بقایای چندین پیکر را کشف کنند اما مهم‌ترین کشف آنها جعبه سیاه هواپیما بود.

حسین درخشان،  مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر که در محل حادثه حضور دارد؛ در این‌باره به همشهری می‌گوید: «صبح شنبه پیش از شروع عملیات، دکتر محسن رضایی،  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از کمپ بازدید کردند و حامل پیام مقام معظم رهبری بودند. ایشان از طرف رهبری به همکارانم خسته نباشید و خدا قوت گفتند و موجب قوت قلب امدادگران شدند.» وی ادامه می‌دهد: «عملیات از ساعت 9صبح با اعزام تیم 4نفره‌ای به ارتفاع 3200متری به‌عنوان تیم پشتیبان شروع شد و در ادامه در جریان 4سورتی پرواز 14امدادگر به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.» به گفته درخشان، شرایط جوی پایدار موجب شد تیم جست‌وجو بتواند در شرایط بهتری عملیات را پیش ببرد. وی می‌گوید: «در این عملیات بقایای چندین پیکر از زیر برف و یخ بیرون کشیده شد. همچنین بخشی از قطعات هواپیما همراه با جعبه سیاه کشف اما انتقال جعبه سیاه به کمپ اصلی به روزهای آتی موکول شد.» به گفته وی 14امدادگر شنبه شب را در کمپی که در نزدیکی محل حادثه ایجاد شده ماندند و قرار است از صبح امروز(یکشنبه) جست و جوها از سر گرفته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید