• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84917
+
-

ساخت 2 شهرک صنعتی خصوصی در قم

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: مجوز ۲ شهرک صنعتی خصوصی در قم صادر و برنامه‌ریزی برای ساخت 5 ناحیه صنعتی جدید در روستاهای استان انجام ‌شده است. «محمود سیجانی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اولویت دولت افزودن شهرک‌های صنعتی جدید نیست بلکه اولویت توسعه شهرک‌های موجود است که در این زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی ازجمله شهرک‌های شکوهیه، محمودآباد و سلفچگان آغاز شده است. 

وی گفت: مراحل ساخت ۲ شهرک خصوصی صنعتی آغاز شده که با بهره‌برداری از این شهرک‌ها، شاهد ایجاد رقابت سالم میان شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی برای توسعه فعالیت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و در نتیجه بهبود فضای کسب‌وکار خواهیم بود. سیجانی با بیان این‌که در نواحی صنعتی روستایی استان صنایع خوبی شکل ‌گرفته است که برخی از آنها در کشور بی‌نظیر است،‌ ادامه داد: ساخت 5 ناحیه صنعتی در روستاهای قم هدف‌گذاری شده است که در گام اول تا پایان امسال 3 ناحیه صنعتی در روستاهای سیرو، ‌قنوات و بیدهن احداث می‌شود. 

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، توجه به توسعه صنایع تبدیلی در مجاورت روستاها را در رونق اقتصادی و اشتغال موثر دانست و افزود: صنایع تبدیلی خوبی در مناطق و روستاهای استان که دارای تولیدات کشاورزی قابل ‌توجه هستند،‌ شکل‌ گرفته است. وی توسعه صنایع تبدیلی را از جمله اولویت‌های این استان دانست و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در مناطق دارای مازاد تولید، موجب افزایش بهره‌وری، رونق تولید و اشتغال، همچنین مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود. این مسئول با اشاره به الزام قانونی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در واحدهای صنعتی و تولیدی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی قم دارای زیرساخت‌های مناسب هستند که استفاده بهینه از این زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بدون استفاده ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید