• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71984
+
-

افزایش کاشت پنبه با آب شور در جهرم

افزایش کاشت پنبه با آب شور در جهرم

کاشت پنبه با آب شور یکی از راهکارهای مصرف بهینه آب و جایگزینی گیاهان مقاوم است. با توجه به پیش‌بینی تولید ۳ تن پنبه از هر هکتار کشتزار این محصول در جهرم، حدود ۵۲۰ تن پنبه از مزارع شهرستان می‌توان برداشت کرد. این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

 به گزارش ایرنا، «محمدرضا شهابی» مدیر جهاد کشاورزی جهرم، طی بازدید از مزارع کشت مستقیم پنبه در بخش کردیان اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۷۲ هکتار از اراضی جهرم به کشت پنبه اختصاص یافته است که ۱۲۵ هکتار آن به صورت کشت مستقیم و کم‌خاک‌ورزی است.

وی اظهار کرد: کشت پنبه در بخش کردیان و مرکزی با آبیاری نوار تیپ و کرتی انجام می‌شود و آب برای کشت پنبه آب شور است. پنبه مقاومت بهتری در مقابل آب شور دارد و استفاده بهینه از شرایط فراهم شده است. این مسئول بیان کرد: از مزایای کشت مستقیم پنبه نگهداری و افزایش ماده آلی خاک، تأثیر بر خواص شیمیایی خاک و کاهش فرسایش آن است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم ادامه داد: همچنین تغذیه بهینه و تولید همراه با حفاظت منابع، کاهش هزینه بهره‌گیری از ماشین‌آلات و کاهش مصرف سوخت از مزایای تولید این نوع محصول پنبه است که باعث افزایش کاشت پنبه توسط کشاورزان جهرمی شده است. پنبه در جهرم در ماه آذر برداشت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید