• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71770
+
-

برگزاری  جشنواره‌ ‌‌خوراک کرمانشاهی‌

جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی-کوانی(کوانگ)- 21 تا 25 مرداد برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به تدارک برگزاری این جشنواره از 21 تا 25 مرداد در محل شهربازی کرمانشاه و در حاشیه جشن شب‌های نیلوفری اظهار کرد: امکان حضور علاقه‌مندان در این جشنواره فراهم شده و غرفه‌هایی با قیمت پایین(25 هزار تومان) در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد که هم می‌توانند خوراکی‌های تهیه شده را به فروش برسانند و هم در مسابقه شرکت کنند.  ‌به گفته «ایمان درخشی»، علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در این جشنواره باید به فرهنگسراهای سطح شهر مراجعه کنند. 

وی افزود: از 5 شبِ مدت برگزاری این جشنواره، عموم علاقه‌مندانی که ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند - با پخت غذای مربوطه در منزل- در 4 شب آن شرکت کنند و یک شب مختص رستوران‌ها و برندهای حوزه غذا و خوراکی است. درخشی گفت: شب اول این جشنواره به پخت آش عباسعلی که از غذاهای محبوب کرمانشاه است، اختصاص دارد و شرکت‌کنندگان شب اول تنها مجاز به عرضه این غذا هستند.

به گفته رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، شب دوم جشنواره نیز به پخت خورش خلال یا سیب پلو و شب سوم به شیرینی‌های محلی کرمانشاه نظیر بژی اختصاص خواهد داشت.وی افزود: شرکت‌کنندگان شب چهارم جشنواره نیز که تنها رستوران‌ها هستند، تنها مجاز به عرضه دنده کباب و کباب کرمانشاهی هستند.

این مسئول با بیان این‌که وعده صبحانه بین کرمانشاهیان جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: شب پایانی جشنواره مختص صبحانه کرمانشاهی است.  درخشی با اشاره به داوری خوراک‌های شرکت داده شده در جشنواره توسط داوران و مردم گفت: نتایج داوری‌ها و انتخاب برترین‌ها در اختتامیه جشنواره شب‌های نیلوفری معرفی خواهند شد. کوانی(کوانگ) به معنی اجاق است.

این خبر را به اشتراک بگذارید