• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70403
+
-

بیکاری در کرمان کمتر شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سال جاری نرخ بیکاری استان کرمان 8/0 درصد کاهش داشته است و از نظر نرخ بیکاری استان ما در کشور رتبه هجدهم را کسب کرده است. 

به گزارش مهر «رضا اسماعیلی» در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: در سال گذشته در استان ۴۲ هزار شغل ایجاد شده بود که از این آمار حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی برای زنان و مابقی برای مردان بوده است. 

وی افزود: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۶۰ شغل در استان کرمان در سامانه رصد ثبت شده است. این در حالی است که تعهد امسال استان ۳۰ هزار و ۶۶۶ ثبت در سامانه رصد است. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: نرخ رشد جمعیت و بیکاری پیش‌بینی‌شده در سال ۹۵، 3میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت استان بوده، لذا ما پیش‌بینی کردیم هم نرخ مشارکت افزایش و نرخ بیکاری کاهش پیدا کند که تقریباً به این موضوع رسیدیم. 

اسماعیلی تصریح کرد: ما سالانه ۳۵ تا ۳۶ هزار نفر ورودی بازار کار داریم که باید بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ لذا در سال ۹۸ نزدیک به ۴۰ دستگاه با ما مشارکت کردند. 
وی گفت: تعهد اشتغال استان در سال ۹۸ حدود 5/29 درصد در صنعت 5/19 درصد در کشاورزی و ۵۱ درصد در بخش خدمات است. 

وی افزود: اگر اعتبارات ما در زمینه ایجاد اشتغال کم است این اعتبارات به سمت مناطق سیل‌زده رفته است و همچنین بحث تحریم هم بی‌تاثیر نبوده است. 

اسماعیلی گفت: در سال ۹۷ سیرجان جزو شهرستان‌های برتر ما در انجام تعهد اشتغال بوده است؛ لذا پیش‌بینی می‌شود در سال‌های ۹۸ و ۹۹ جمعیت ورودی بازار کار استان کرمان به بیش از ۳۷ هزار نفر برسد. 


آمار تحصیلکردگان بیکار در کرمان بسیار بالاست

همچنین استاندار کرمان نیز در این نشست آمار تحصیل‌کردگان بیکار در استان کرمان را بسیار بالا دانست. 
«محمدجواد فدایی» افزود: آمار تحصیل‌کردگان بیکار استان بسیار زیاد است؛ این استان رتبه‌های بسیاری در زمینه‌های کشاورزی کشور به خود اختصاص داده است. 

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در کرمان حدود ۱۵ هزار نفر عضو دارد که فقط 1۵۰۰ نفر از آن‌ها شاغل هستند. 
استاندار کرمان گفت: بانک‌ها باید اعتبارات اشتغال‌زایی خود را اعلام کنند، اما برخی مدیران بانک‌ها به مصوبات و تصمیماتی که در این خصوص گرفته می‌شود عمل نمی‌کنند. 

فدایی یادآور شد: در فهرج 5 ماه است که یک واحد تولیدی معطل یک میلیارد تومان تسهیلات مانده است تا مشکلات خود را رفع کند. مشکل این واحد تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید در روز سوم دی‌ماه ۹۷ در فهرج بررسی شد؛ لذا با حضور و امضای مدیران استان و مسئول بانک تصمیم‌گیری شد که مشکل واحد تولیدی یادشده رفع شود اما هنوز مشکل این واحد رفع نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید