• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64800
+
-

برنج‌کاران خوزستانی چشم‌ به‌ راه‌ آب

رئیس انجمن برنج خوزستان با بیان این‌که باید خسارت‌های کشاورزان خوزستانی در پساسیلاب با تامین آب به‌موقع و درست برای کشت برنج جبران می‌شد، گفت: متاسفانه شرایط مناسبی در زمینه کشت برنج و تامین آب مورد نیاز برای آن نداریم و امیدواریم مشکلات این حوزه هرچه سریع‌تر رفع شود. 

«محمد سواری» در گفت‌و‌گو با ایسنا در خصوص کشت برنج در استان اظهار کرد: کشاورزان در خوزستان اقدام به کشت کرده‌اند اما در بسیاری از مناطق آن شرایط تامین آب به شکلی نیست که کشت برنج کشاورزان پایدار بماند و ادامه حیات دهد.

وی افزود: در این زمینه کشاورزان و مسئولان هر کدام به سهم خود مقصر هستند. در برخی از مناطق بیش از ظرفیت کشت برنج انجام گرفته و این موضوع مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده است.سواری گفت: مسئولان نیز در زمینه تامین آب مورد نیاز برای کشت برنج در استان مقصر هستند زیرا پس از سیلاب کانال‌های انتقال آب را لایروب یا بازسازی نکرده‌اند و این مساله باعث شده است حیات برنج کشت شده به خطر بیفتد.

رئیس انجمن برنج خوزستان ادامه داد: این مساله در شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه شرایط بسیار دشواری دارد. در این مناطق کشاورزان با کمبود شدید آب برای کشت‌ برنج خود مواجهند و در این زمینه انتظار داریم مشکلات هرچه سریع‌تر حل شوند.سواری بیان کرد: کشاورزان با کشت برنج به دنبال جبران خسارت‌های سیلاب بودند، اما متاسفانه همراهی مناسبی با آنها در این زمینه صورت نگرفت. در این زمینه باید شرایط مدیریت شود تا زمین کشت شده به بار بنشیند و محصول از بین نرود.

این خبر را به اشتراک بگذارید