دنیای تبلیغات، دنیای عجیبی است؛ با درآمدهای کلان و البته احساس نیازی که به آن وجود دارد. شما حتی بهترین محصولات دنیا را هم داشته باشید تا وقتی که دیگران در جریان وجود چنین خدمتی قرار نگیرند، انگار که عملاً هیچ کاری نکردهاید. البته فقط هم تمرکز روی تبلیغات نیست اما یکی از اساسیترین موردها، همین است که گفتیم. به همین نسبت درآمدها در دنیای تبلیغات بسیار بالاست و افراد زیادی وارد این رقابت میشوند. چند سالی هم هست که استارتاپهای موفقی چون دیوار و باما و شیپور و... به حوزه آگهیهای آنلاین ورود و کار و کاسبی بقیه را کساد کردهاند. اما این استارتاپها با این هزینهای که میکنند، چطور درآمدزایی میکنند؟
هدف فعلا سهم بیشتر از بازار است
بدیهیترین سؤالی که در مورد اپلیکیشنهای آگهی رایگان مطرح میشود، چنین است: چرا این کار را میکنند؟ برای رضای خدا؟ قطعا چنین نیست و حتما یک استراتژی درآمدزایی در پشت این اپها وجود دارد. اما این استراتژیها ممکن است با مدلهای رایج و سنتی درآمدزایی متفاوت باشد. مدتها در بازار اپلیکیشنهای آگهی رایگان، رقابت تنگاتنگی میان دیوار و شیپور وجود داشت. اپهایی چون ملکانه و باما و... هم بهصورت تخصصیتر و متمرکزتر، روی حوزههایی چون وسایل نقلیه و ملک و... تمرکز کرده بودند.
از فریاد تا کلیک
در همینه زمینه :