• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61244
+
-

1415 طرح نیمه‌تمام در چهارمحال وبختیاری

استاندار چهارمحال وبختیاری از وجود یک‌هزار و 415 طرح عمرانی نیمه‌تمام در این استان خبرداد و گفت: تکمیل به‌موقع این تعداد طرح نیمه‌تمام نیازمند مشارکت ملی بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، «اقبال عباسی» در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های عمرانی را ۱۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تمام اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای امسال استان جوابگوی تکمیل نیمی از این طرح‌ها هم نیست.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام و قابل برون‌سپاری به بخش خصوصی همت بیشتری داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شناسایی سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان و فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز برای آنان، از برنامه‌های دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های استان باشد.

عباسی افزایش 6/46 درصدی اعتبارات عمرانی و جاری استان در سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رضایت‌بخش دانست و تصریح کرد: امید است با همت دستگاه‌های اجرایی متولی، بخشی از طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام دارای اولویت تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار مشخص شدن دستگاه‌های اجرایی فعالی شد که سال گذشته در زمینه جذب کامل اعتبارات و دریافت بیشترین بودجه متمرکز داخلی موفق عمل کردند. 

وی تاکید کرد: باید از مسئولان دستگاه‌های اجرایی فعال در بخش عمرانی تجلیل شود.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از اختصاص ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و هزینه‌ای به این استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6/46درصد افزایش یافته است.

«طهمورث الیاسی بختیاری» همچنین از افزایش 2 برابری اعتبارات ملی و ویژه امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میزان اعتبارات متوازن و ملی استان امسال ۵۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و سال ۹۷ میزان اعتبارات ملی و ویژه استان ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

به گفته وی، تقسیم اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی بر حسب شاخص‌های معین و کارشناسی شده انجام گرفته است.

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه میزان اعتبار عمرانی در اختیار مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در سال جاری را ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: امسال با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور باید مسئولان اجرایی با مدیریت منسجم و کارآمد با حداقل بودجه بیشترین مشکلات مردم را رفع کنند.

«خدیجه ربیعی فرادنبه» افزود: دغدغه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمان رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم است که قوه مقننه تعامل خوبی با قوه مجریه در این راستا دارد.
وی مشکل اصلی برخی از دشت‌های بحرانی کم‌آب از جمله بروجن را مساله تأمین آب دانست و گفت: اگر مدیریت درست در انتقال آب در شهرستان‌های کم‌آب صورت نگیرد بحران آب شرب در برخی شهرهای استان در آینده نزدیک قابل جبران نخواهد بود.
نماینده بروجن همچنین خواستار تعیین اعتبار خاص استانی برای مراکز علمی و دانشگاهی حوزه انتخابیه خود شد و افزود: از سازمان سنجش افزودن رشته مهندسی در دانشگاه شهر بروجن درخواست شده است.


 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید