• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59666
+
-

«الماس» ازخلخال – اسالم حذف می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل: ایمن‌سازی و حذف  گردنه صعب‌العبور «الماس» در محور کوهستانی خلخال به اسالم با احداث یک دهنه تونل وکاهش 10 کیلومتر ی مسیر محقق می‌شود

راه
«الماس» ازخلخال – اسالم حذف می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از حذف گردنه خطرناک و صعب‌العبور الماس در محور کوهستانی حادثه‌ساز خلخال به اسالم با احداث یک دهنه تونل خبر داد. «محبوب حیدری» به ایرنا گفت: با قطعی شدن طرح احداث تونل در راه ارتباطی خلخال - اسالم، این مسیر ایمن و خواسته دیرینه مردم منطقه برای استفاده از تونل در مهم‌ترین راه ارتباطی این شهرستان به استان گیلان محقق می‌شود.

وی افزود: طرح احداث یک دهنه تونل به طول ۲ کیلومتر و ۲۰۰ متر با هدف حذف گردنه سخت و صعب‌العبور الماس از گذشته‌های دور مورد هدف اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بود. با مطالعه و ارائه طرح پیشنهادی احداث تونل در این مسیر و جلب موافقت مرکز کشور برای اجرای این پروژه حیاتی منطقه به زودی یک راه ایمن و فاقد گردنه و نقطه حادثه‌خیز برای دسترسی اهالی خلخال به استان گیلان محقق خواهد شد. 

حیدری تاکید کرد: مسیر و محل احداث تونل مشخص و تأیید شده و جزو مصوبات مجلس است و با گشایش ردیف اعتباری ملی و پیوست بودجه و ابلاغ آن به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل عملیات مطالعه این پروژه در سال جاری آغاز می‌شود و با پایان کار یک ساله مطالعات طرح زمینه برای آغاز عملیات اجرایی از اول سال آینده فراهم خواهد شد.  

این مسئول تاکید کرد: با احداث این تونل در کنار حذف گردنه سخت الماس که برای نگهداری آن در فصول سرد سال بیش از هزینه ساخت راه خرج می‌شود، مسیر فعلی خلخال به اسالم ۱۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.  شهرستان خلخال، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند. جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید