• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58628
+
-

باز هم حاشیه، باز هم خطیر

علی خطیر، معاون ورزشی استقلال که در فصل گذشته چالش‌های مختلفی با وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال داشت، سرانجام به وعده خود برای افشای فسادهای شفر و دلالی او در انتقال بازیکنان عمل کرد و با انتشار تصاویر گفت‌وگوی خود با سرمربی استقلال در پرونده انتقال الحاجی گرو، مدعی شد که این گفت‌وگوی خصوصی، سندی برای دلالی مربی سابق استقلال است. این گفت‌وگو درباره پیشنهاد مورد نظر گرو با عقد قرارداد با استقلال است. در این پیام وینفرد شفر خطاب به علی خطیر می‌گوید: «علی! من با گرو صحبت کردم و او گفت این موضوع حل و فصل شده است420000+ پاداش‌ها! من با او مذاکره کردم، 400000و 20000دلار بعد از 20مسابقه. پاداش‌ها برای بازی‌های آسیایی، گل و پاس گل. لطفا ما این را بپذیریم و با او قرارداد امضا کنیم. ما زمان کافی نداریم و برابر تراکتورسازی به او نیاز داریم. گرو اعتماد به نفس زیادی دارد. او پاداش گل و پاس گل می‌خواهد با محدودیت 20000دلار و نه 15000دلار.»
معاون ورزشی استقلالی‌ها البته ترجیح داده تا پیام خود که بین این دو پیام منتشر شده را پاک کند و آنگونه که در تصاویر مشخص است، پیام دوم شفر در جواب پیام علی خطیر بوده است و با کلمه OK آغاز شده است. این رفتار باعث می‌شود تا ابهامات بیشتری در این‌باره ایجاد شود و مشخص نیست چه دیالوگی از سوی خطیر مطرح شده که او تصمیم به پاک کردن آن گرفته است.
اگر مدیران استقلال این عمل شفر را موضوعی اشتباه و نادرست می‌دانستند چرا اجازه دادند این سرمربی آلمانی تا یک سال در استقلال باقی بماند؟ اگر شفر می‌توانست با پیروزی در دربی یا دیدار با پدیده قهرمان لیگ شود، باز هم با یک «دلال» به‌کار خود ادامه می‌داد؟ شاید بهتر بود علی خطیر که مدت‌های زیادی است این اتهام را به شفر می‌زند، برای شروع انتشار اسناد سراغ اسناد دیگری می‌رفت. شفر براساس این سند تنها 20هزار دلار برای استقلال تخفیف گرفته است و موضوع قابل استنادی برای مطرح شدن این اتهام وجود ندارد.
 این چه وقت افشاگری بود؟
خطیر در شرایطی اقدام به انتشار مکالمه خصوصی خود با شفر کرد که باشگاه استقلال این روزها به‌شدت به‌دنبال فراهم کردن پول قرارداد مربی اخراج شده خود است. با وجود این حتی اگر بپذیریم صحبت‌های معاون باشگاه استقلال کاملا درست بوده باشد و تمام تقصیرها گردن شفر باشد (که بعید است اینطور باشد)، در شرایطی که مسئولان استقلال در وضعیت اقتصادی فعلی به‌دنبال این هستند تا بتوانند از شفر تخفیف بگیرند و او را راضی به توافق کنند معلوم نیست که خطیر برای چه دست به افشاگری زده است و قطعا اگر سرمربی سابق آبی‌پوشان از این موضوع اطلاع پیدا کند دیگر به‌راحتی حاضر به تخفیف دادن نخواهد بود.
  با خطیر چت نکن آقای استراماچونی
علی خطیر تصویر چت‌ با شفر را منتشر کرده و البته در این تصویر پیام خودش را پاک کرده است! در این مورد هزار سؤال و ابهام وجود دارد؛ ازجمله اینکه مربی به چه مجوزی این کار غیرحرفه‌ای را انجام داده و باشگاه با چه منطقی دست او را باز گذاشته است؟ در عین حال از همه اینها که بگذریم، یک نفر باید به استراماچونی، سرمربی جدید استقلال بگوید تحت هیچ شرایطی با خطیر چت نکند؛ چون آقای معاون همه مکالمات خصوصی را نگه می‌دارد و درصورت به تنگ آمدن قافیه، آنها را در اختیار عموم می‌گذارد!
   واکنش شفر به ادعای خطیر: اقدام قانونی می‌کنم
سرمربی آلمانی سابق استقلال از صحبت‌های غیرمنتظره روز گذشته معاون ورزشی این باشگاه شوکه شد و این اتفاقات را شرم‌آور دانست. بخش مهم صحبت‌های اخیر علی خطیر جایی بود که او به هواداران معترض استقلال عنوان کرد شفر در استقلال دلالی می‌کرده و اسنادی را هم منتشر کرد. شفر هم ساعاتی پس از این اظهارنظرهای خطیر و البته قبل از منتشر‌شدن چتی که با خطیر داشته است، با این کلمات از خود دفاع کرد و گفت: «واقعا شوکه شدم، اما از دروغ آشکاری که امروز شنیدم متعجب نیستم؛ پیش از این هم بیانیه‌ای دادم و در مورد بی‌احترامی‌ای که ‌ماه گذشته به من شده بود، صحبت کردم. در ۵۰سال گذشته که در فوتبال حضور داشتم، هرگز چنین صحبت‌ها و اتفاقاتی را  ندیده بودم، اما حالا از راه قانونی با این توهین و افتراها مقابله خواهم کرد. این موضوع برای همه کسانی که در این ماجرا دخیل هستند، شرم‌آور است. ناراحت هستم که موضوع به این نقطه رسیده است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید