• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 9 خرداد 1398
کد مطلب : 57302
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

اعلام حساب‌های رسمی حناچی در شبکه‌های اجتماعی
مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای حساب‌های رسمی پیروز حناچی، شهردار تهران را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد. به گزارش شهرنوشت، براین اساس، شهروندان می‌توانند از طریق حساب کاربری اینستاگرام به آدرس pirouz.hanachi@ با شهردار تهران در ارتباط باشند. همچنین شهردار تهران در توییتر نیز با حساب کاربری pirouzhanachi@ فعالیت می‌کند و مسئولیتی در قبال حساب‌های مشابه و مطالبی که در آنها منتشر می‌شود، ندارد.

  پیگیری مجوز عملیات اجرایی خط 4 قطار شهری مشهد
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد از موافقت وزیر کشور با پیگیری مجوز آغاز عملیات اجرایی خط 4 قطار شهری مشهد خبر داد. به گزارش تسنیم، کیانوش کیامرز پس از بازدید عبدالرضا رحمانی‌فضلی از خط 2 و 3 قطار شهری مشهد گفت: شهرداری مشهد برای ادامه اجرای خط 2 و 3درخواست مجوز انتشار اوراق مشارکت داده بود که وزیر کشور قول داد افزایش رقم داشته باشیم، حتی بتوانیم کل 1300میلیارد تومان را دریافت کنیم و دریافت اختیار خرید 60واگن‌ برای خط یک را هم دنبال کنیم.
 
  پرونده مدیریت یکپارچه شهری در مجلس بسته شد
رئیس شورای‌عالی استان‌ها در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه‌ای که اخیرا به همراه حناچی و هاشمی با تعدادی از نمایندگان مجلس در یکی از کمیسیون‌ها درخصوص مدیریت یکپارچه شهری داشتند، تأکید کرد: «کلیات این موضوع با اختلاف یک رأی رد شد و هم‌اکنون پرونده آن در مجلس فعلی بسته شده است.» مرتضی الویری با بیان اینکه چند سال روی این طرح کار شده بود، به باشگاه خبرنگاران گفت: «این طرح سبب شفاف‌سازی‌ در مدیریت شهری می‌شد و می‌توانست مواردی را که باید به شهرداری‌ها واگذار شود، تفسیر کند.»

 بررسی اعتراضات خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک
مسئول بررسی مدارک طرح ترافیک خبرنگاران از تشکیل کارگروه ویژه جهت بررسی اعتراضات خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک خبر داد. فرهاد خوانساری در ارتباط با آخرین جزئیات طرح ترافیک خبرنگاران به باشگاه خبرنگاران گفت: «فرصت استفاده از طرح‌های سال گذشته برای خبرنگاران تا ارائه طرح‌های جدید است و تلاش می‌کنیم که از تعطیلات هفته آینده استفاده کرده و پیامک نیز برای افراد ارسال کنیم که خبرنگاران بعد از تعطیلات بتوانند با طرح‌های جدید تردد کنند.» خوانساری در پاسخ به اینکه گفته می‌شود رابطین رسانه اعضای شورای شهر نیز طرح ترافیک دریافت می‌کنند، گفت: «هنوز اسامی در این زمینه به ما اعلام نشده است، البته رابطین رسانه حتما باید خبرنگار باشند. » 

  113میدان و بازار میوه و تره‌بار استاندارد تشویقی دریافت کردند
مدیرکل استاندارد استان تهران در بازدید از بازار میوه و تره‌بار بوستان در غرب پایتخت،  با بیان اینکه 113 میدان و بازار تره‌بار استاندارد تشویقی دریافت کردند،از رعایت استاندارد در حوزه بهداشت و نگهداری محصولات، ابراز رضایت کرد. به گزارش همشهری، محمودرضا طاهری گفت: «برخی محصولات نظیر خرما دارای استاندارد اجباری هستند و در بعضی محصولات مانند برنج نیز امکان اعمال استاندارد وجود دارد که دستورالعمل آن از چند‌ماه پیش صادر شده است.»

  راه‌اندازی سامانه اطلاعات بناهای تاریخی تهران
سامانه اطلاعات بافت و بناهای تاریخی به‌منظور حفظ و صیانت از بافت و بناهای تاریخی شهر تهران به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. به گزارش همشهری،« ابوالفتح شادمهری» مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در جلسه سامانه اطلاعات بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در این‌باره گفت: تاکنون اطلاعات حدود 1000بنا در سامانه ثبت شده که این تعداد شامل بناهای ثبت شده، بناهای ارزشمند و بناهای شاخص دارای ارزش تاریخی بوده است. همچنین اطلاعات مکانی پروژه‌هایی مثل ساباط‌ها و سقاخانه‌ها نیز در سامانه بارگزاری شده و قرار است طی تفاهمی با سازمان فناوری اطلاعات عکس‌های پانوراما و 360درجه بناهای ارزشمند نیز تهیه و بارگزاری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید