• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55796
+
-

2 معضل اساسی خیابان‌های کرج

یک شهروند: جوی‌ها ظرفیت هدایت آب در زمان بارش را ندارند و همواره با سرریز شدن آب در خیابان‌ها مواجهیم

شهری
2 معضل اساسی خیابان‌های کرج

خدیجه ستارزاده|  البرز-خبرنگار:


کلانشهر کرج در بسیاری از مناطق و حتی خیابان‌هایش مشکلات زیادی دارد. مشکلاتی که مختص ساکنان هر منطقه است و زندگی را برای مردمان آن کوچه و خیابان سخت کرده است. این مشکلات در مناطق پایین شهر و حاشیه آن بزرگ‌تر و عذاب آورتر است. بسیاری از شهروندان در برخی از نقاط شهر از کمترین امکانات شهری بی‌‌‌‌‌‌بهره هستند. آبگرفتگی معابر، نداشتن و خرابی آسفالت، گودال و چاله‌‌‌‌های خیابان‌‌‌‌‌‌ها برخی از این مشکلات است.

مشکل جوی‌ها و جمع شدن آب در آنها در مناطق پایین‌دست و حاشیه‌ای اتوبان حادتر می‌شود؛ برای این‌که آب‌های سطحی در زمان بارش به سمت پایین روان و در این مناطق جمع می‌شود و در نتیجه مشکلات زیادی را برای اهالی رقم می‌زند و این امر تدابیر جدی‌تری را برای رسیدگی و پیشگیری از مشکلاتمی‌طلبد.


مشکلات خیابان ساسانی

یکی از شهروندان خیابان ساسانی می‌گوید: این خیابان یکی از پرترددترین خیابان‌های منطقه است که به طور مرتب آسفالت آن از بین می‌رود و هرچند وقت یک بار می‌بینیم که توسط شهرداری لکه‌گیری می‌شود اما بعد از مدتی دوباره آسفالت آن از بین می‌رود.«محمد اصلانی» می‌افزاید: در چنین شرایطی نه‌تنها عبور و مرور برای خودروها سخت می‌شود بلکه جلوبندی خودروها نیز آسیب می‌بیند.
اصلانی می‌گوید: جمع شدن زباله در جوی‌های آب گاهی مانع گذر آب و در نتیجه پر شدن جوی‌ها و پخش شدن آب در خیابان می‌شود و این وضعیت در زمان بارش مشکلات بزرگتری ایجاد می‌کند.


 دردسر‌های بارندگی در ورودی محمدشهر

یکی از اهالی محدوده ورودی محمدشهر نیز می‌گوید: در زمان بارش آبی که از سمت بالا در خیابان روان می‌شود از جوی‌ها بیرون ریخته و سرریز می‌شود و برای تردد شهروندان و خودروها مشکلات زیادی درست می‌کند.«حامد اژدری» می‌افزاید: جوی‌های جدید در بیشتر مناطق ظرفیت هدایت آب را ندارند و در زمان بارش در خیابان جاری می‌شوند و در این منطقه به معضلی بزرگ تبدیل می‌شوند.
اژدری می‌گوید: وجود زباله‌ها نیز عامل دیگری برای گرفتگی جوی‌ها و بدتر کردن شرایط می‌شود.


بارش‌های متناوب و لکه‌گیری معابر

معاون عمران و ترافیک منطقه 2 شهرداری کرج می‌گوید: گروه مجهز حوزه عمران منطقه به صورت مستمر بر شناسایی معابری که نیاز به لکه‌گیری و آسفالت دارند نظارت دارد و در اسرع وقت برای آن اقدام می‌شود.
«مصطفی مهرنیا» می‌افزاید: با توجه به بارش‌های متناوب از ابتدای سال و افزایش معابری که نیاز به لکه‌گیری دارند با در نظر گرفتن امکانات منطقه و همچنین اولویت‌بندی مناطق به‌ویژه مناطق کم برخوردار همه معابر فرعی و اصلی شناسایی شده و با اعزام اکیپ‌های خدماتی وعمرانی اقدام می‌شود.


آسفالت و بهسازی معابر

مهرنیا با تایید این‌که بهسازی و ترمیم آسفالت معابر از جمله مطالبات بحق و جدی شهروندان از شهرداری است، می‌گوید: به همین منظور شهرداری برای جلب رضایت شهروندان، لکه‌گیری و آسفالت معابر و خیابان‌ها را بر اساس اولویت در دستور کار خود قرار داده است و این امر با جدیت دنبال می‌شود. وی اظهار می‌کند: اکنون عملیات لکه‌گیری و پخش آسفالت در قلمستان خیابان عشیری، بلوار نمازی‌خواه، شهید صدوقی، زیرگذر محمدشهر، ورودی و خروجی اتوبان تهران و کرج، مصباح به تناوب اجرا شده و در حال انجام است.

معاون عمران و ترافیک منطقه 2 می‌گوید: علاوه بر بررسی و گشت‌زنی ماموران شهرداری برای جزئیات مشکلات و کاستی‌های منطقه از شهروندان درخواست می‌کنیم مواردی را که لازم می‌دانند از طریق سامانه 137 اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.


لایروبی و پاکسازی کانال‌ها

معاون خدمات شهری منطقه 2 شهرداری کرج می‌گوید: با پیش‌بینی هوا به طور مرتب لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های منطقه با هدف روان‌سازی و دفع پساب‌ها و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع انجام می‌شود.
«حسین آل حبیب» می‌افزاید: در چند روز گذشته برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و بروز مشکل در تردد شهروندان، همه کانال‌ها، مسیل‌ها ونهر‌هامنطقه لایروبی و پاکسازی و این طرح به صورت تخصصی در تمام منطقه اجرا خواهد شد.

آل حبیب رفت و روب، لایروبی نهر‌ها، پاکسازی و رسوب‌برداری شبکه اصلی، پاکسازی و رسوب‌برداری کانال‌های روباز و روبسته، پاکسازی و رسوب‌برداری تله‌های آشغالگیر، شست‌وشوی پل‌های عابرپیاده، شست‌وشوی المان‌های ترافیکی و شهری را از جمله اقداماتی عنوان می‌کند که در روزهای گذشته توسط نیروهای خدمات شهری منطقه انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که نقاط مختلف منطقه بررسی و بر اساس ضرورت و اولویت این اقدامات در آنها انجام می‌شود، می‌گوید: پاکسازی کانال بلوار شورا، لایروبی کانال زیرگذر کچویی و میدان امام حسین(ع) که موقعیت حساس‌تری دارند با هدف پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی از جمله اهداف این عملیات است.


ضرورت همکاری شهروندان

«حسین آل حبیب» معاون خدمات شهری منطقه با اشاره به وجود حیوانات موذی در بعضی مناطق که تبعات بهداشتی و سلامتی به دنبال دارند، می‌گوید: به منظور رسیدگی بنیادی و اصولی به وضعیت نگهداشت محلات و پاکسازی محیط‌زیست و جلوگیری از تجمع جانوران موذی، شست‌وشو و نظافت جوی‌های منطقه به صورت روزانه در حال انجام است اما این موضوع نیاز به همکاری شهروندان دارد و ضرورت دارد آنها با خودداری از تخلیه ضایعات و پسماندها در کانال‌ها و جوی‌‌ها که دلیل تجمع و گسترش حیوانات موذی می‌شود، برای داشتن شهری پاک و سالم همکاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید