• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 19 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55333
+
-

انقلاب فرهاد

3 نکته در مورد چهره جدید سرمربی موقت استقلال

انقلاب فرهاد

بهروز رسایلی

  فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال چهره‌ای کاملا متفاوت از خودش نشان داده است. او را معمولا با طعنه و کنایه و سخنان رازآلودش می‌شناختیم، اما حالا فرهاد از در صراحت وارد شده و تندترین مطالب را با ذکر اسامی و جزئیات به زبان می‌آورد. سرمربی موقت استقلال، گادوین منشا را به‌خاطر اعتراض به نیمکت‌نشینی از تیم کنار گذاشت. بعدتر هم که او را بخشید و به تمرینات برگرداند، اسمش را از فهرست بازی با الدحیل خط زد. عینا همین اتفاق در مورد طارق همام هم تکرار شد و بازیکن عراقی بعد از آنکه به نیمکت‌نشینی‌اش در برابر الدحیل اعتراض کرد، برای همیشه از استقلال کنار گذاشته شد. برخورد با کاپیتان هم فاز بعدی ماجراجویی‌های فرهاد بود. او مهدی رحمتی را به‌خاطر غیبت در ریکاوری بعد از بازی با الدحیل جریمه کرد و خبر این تصمیم هم بلافاصله روی سایت باشگاه منتشر شد. در مورد چهره جدید مجیدی، چند نکته جالب وجود دارد.
 مردی که کتاب می‌‎خواند
مجیدی گفته: «نمی‌دانم در این چند سال چه اتفاقی در استقلال رخ داده. انگار پیراهن این تیم برای بعضی از بازیکنان گشاد است. خود من در دوران بازی‌ام جرأت نمی‌کردم چنین رفتارهایی انجام دهم و مثلا به نیمکت‌نشینی اعتراض کنم. باید جلوی این اتفاقات گرفته شود». بعد از این جملات خیلی‌ها یاد داستان مشهور کتابخوانی فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال افتادند. موضوع مربوط به اوایل لیگ نهم می‌شود؛ روزهایی که فرهاد در تیم صمد مرفاوی عمدتا نیمکت‌نشین بود و لابد اعتراضش به این موضوع را با خواندن کتاب روی نیمکت نشان می‌داد. وقتی در حاشیه بازی با پاس همدان تصاویری از مجیدی در حال مطالعه کتاب «چگونه آنچه را می‌خواهیم به‌دست آوریم» منتشر شد، مسئولان باشگاه استقلال اصرار کردند که این عکس‌ها مربوط به قبل از شروع بازی است و فرهاد کتابش را بعد از آغاز مسابقه بسته! اما به هر حال هر چیزی وقت و موقعیت مناسب خودش را می‌خواهد و کتابخوانی هم با تمام زیبایی‌هایش باید در شرایط مطلوب اتفاق بیفتد. حالا خیلی‌ها می‌پرسند مجیدی که خودش چنان واکنشی به نیمکت‌نشینی نشان می‌داد یا 2بار وسط فصل استقلال را رها کرد و رفت، چطور می‌تواند با رفتارهای خارج از عرف و غیرمتعصبانه در تیمش برخورد کند؟
 پژمان؛ علامت سؤال اول
اهالی فوتبال می‌دانند که رابطه فرهاد مجیدی و پژمان منتظری هیچ‌وقت خیلی خوب نبوده. سال‌هاست که زمزمه‌هایی در مورد کدورت و اختلاف این دو نفر وجود دارد، اما آخرین اوجگیری این داستان مربوط به شهریورماه سال گذشته بود که مجیدی در واکنش به شایعه حضورش در استقلال در کنار فابیو کاناوارو، روی صفحه شخصی‌اش نوشت: «این خط را در داخل تیم هم یک نفر دنبال می‌کند. کسی که در زمین از کورس‌های سرعتی عقب می‌افتد اما بیرون از زمین با دسیسه‌های مختلف سرعت به خرج داده و در انتقال و جدایی 2بازیکن کلیدی استقلال نقش مهمی داشته است». آن زمان اکثر مطبوعات و سایت‌ها به این نتیجه رسیدند که منظور مجیدی، پژمان منتظری است. جالب اینکه نه خود او و نه منتظری به این گمانه‌زنی‌های وسیع واکنش نشان ندادند. اما نکته عجیب اینجاست که در 2مسابقه اول استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی، منتظری فیکس بوده و به‌طور کامل بازی کرده است! او روی گل اول استقلال خوزستان کاملا مقصر بود، اما برای بازی با الدحیل در ترکیب باقی ماند و آنجا هم نتوانست روی تک گل تیم قطری واکنش خوبی نشان دهد.
 روح‌الله؛ علامت سؤال دوم
اما دیگر ابهام استقلال مجیدی تداوم بازی نکردن روح‌الله باقری است. باقری جزو خوب‌های استقلال در نیم‌فصل اول بود، اما ناگهان توسط وینفرد شفر نیمکت‌نشین شد تا شایعاتی هم در مورد محرومیت غیررسمی‌اش به‌وجود بیاید. انتظار می‌رفت بعد از رفتن شفر و مخصوصا با توجه به اعتقادی که مجیدی به جوان‌ها دارد، روح‌الله باقری هم به ترکیب برگردد، اما روح‌الله هنوز یک دقیقه هم بازی نکرده. مجیدی شانس‌های خوبی به قائدی و رضا کریمی داد، اما داستان نیمکت‌نشینی عجیب باقری کماکان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید