• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43717
+
-

در مرحله حذفی کارمان سخت است

ناصر ابراهیمی |تیم‌های عربی خلیج فارس پیشرفت زیادی نمی‌کنند و بازی افتتاحیه بحرین و امارات هم این موضوع را ثابت کرد. مسابقه بار فنی بالایی نداشت. حتی اگر در گروه ایران هم بودند سوم یا چهارم می‌شدند. ما مربی مثل کی‌روش داریم که جزو 10مربی برتر دنیا از لحاظ فنی است. ضمن اینکه ایران همیشه در جام‌ملت‌ها از مرحله گروهی صعود می‌کند. این دوره هم به نظر ایران و عراق از گروه خود صعود خواهند کرد.  در بازی امروز با یمن هم پرواضح است بازیکنان یمنی دفاعی بازی می‌کنند. در این بین نقش خط هافبک ما بسیار تاثیرگذار است. یعنی بازیکنان هافبک باید به خوبی بازیکنان خط حمله را ساپورت کنند؛ البته در بازی‌های اخیر در سانتر از جناحین ضعیف کار کرده‌ایم. باید در این زمینه هم بهتر کار کنیم تا در رویارویی با تیم‌های عربی بتوانیم پرقدرت ظاهر شویم .  در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نمی‌توان هیچ حریفی را دست‌کم گرفت. همین عراق همیشه برای ما مزاحم بوده؛ یمن هم این ویژگی را دارد و مزاحم ما می‌شود. آنها امروز با این حربه می‌آیند که اول گل نخورند، بعد حمله می کنند که گل بزنند. تیم‌های درجه دوم آسیا سبک فوتبال‌شان همین طور است. ما 90درصد از گروه بالا می‌آییم. در مرحله حذفی کارمان سخت‌تر خواهد بود. آن موقع بیشتر می‌توانیم در مورد مسائل پیرامونی تیم‌ملی صحبت کنیم.  آنچه که در حال حاضر باید گفت این‌که غیبت مصدوم‌ها تاثیری در تیم‌ملی نخواهد داشت. این 23 نفر که در لیست نهایی قرار گرفته‌اند بهترین‌ها هستند. یعنی دو تیم 11نفره داریم ولی نباید فراموش کنیم که مقابل تیم‌هایی مانند یمن که مقابل ما دفاعی بازی می‌کنند باید با حوصله کار کنیم. باید بازی را به عرض ببریم تا بتوانیم از عمق و کناره‌ها نفوذ کنیم و به گل برسیم.  ایران، کره جنوبی ، ژاپن ، استرالیا، عربستان و حتی شاید چین مدعیان اصلی قهرمانی خواهند بود. چین زمانی که خود من مربی تیم ملی بودم آمد جای ما را گرفت و قهرمان شد. الان زمان انتقاد از کی‌روش نیست، بلکه باید فقط حمایت کنیم چراکه این تیم پتانسیل قهرمان شدن را دارد.

امارات برای سومین بار در بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا حاضر بود و برای سومین بار هم این بازی را با تساوی یک بر یک به پایان برد. جالب است که این تیم عربی هیچ نتیجه‌ای را به جز تساوی  یک بر یک در بازی افتتاحیه نمی‌پسندد؛ چه با بحرین روبه‌رو شود چه با قدرت‌های بزرگی چون کره‌جنوبی! امارات 2بار میزبان جام ملت‌ها بوده و به‌دلیل میزبانی در بازی افتتاحیه حضور داشته و یک بار هم در سال1980 در بازی افتتاحیه به مصاف کویت میزبان رفته است. کویت- امارات در سال80، امارات-کره‌جنوبی در سال96 و امارات- بحرین در سال2019 همگی با نتیجه  یک-یک تمام شدند.

بحرین هم مثل امارات، حضور قبلی‌اش در بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا را با تساوی به پایان رسانده بود. البته امارات این بار سومین تساوی‌اش را در بازی افتتاحیه تجربه کرد و بحرین برای دومین بار بود که در بازی افتتاحیه حضور داشت. بحرینی‌ها در سال2004 نیز در چین بازی افتتاحیه را مقابل چین برگزار کردند و در حضور 40هزار تماشاگر چینی با این تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند. در پایان آن رقابت‌ها هر دو تیم چین و بحرین به جمع 4تیم برتر جام رسیدند اما با باخت در روز آخر دوم و چهارم شدند. بحرین بازی رده‌بندی را به ایران باخت. 

افتخار ثبت اولین گل جام ملت‌های آسیا2019 نصیب محمد سعد الرمیحی شد. این بازیکن با شماره13 در بازی افتتاحیه گل تیم ملی بحرین را وارد دروازه اماراتی‌های میزبان کرد تا نامش به‌عنوان اولین گلزن جام ملت‌های آسیا 2019 در تاریخ این رقابت‌ها ثبت شود. در تاریخ 63ساله این رقابت‌ها و طی 17دوره برگزاری این جام، بازیکنان ایرانی هم 2بار موفق به ثبت اولین گل رقابت‌ها شده‌اند. سال1968 در ورزشگاه امجدیه تهران همایون بهزادی اولین گل رقابت‌ها را وارد دروازه هنگ‌کنگ کرد و سال1988 نیز در قطر این کریم باوی بود که اولین گل جام را وارد دروازه میزبان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید