• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 36968
+
-

خانم ها به آزادی رسیدند

تیتر یک
خانم ها به آزادی رسیدند

هواداران خانم سرانجام به آرزوی خود رسیدند و  ۱۹ آبان ۱۳۹۷ پس از حدود 4دهه یک بازی باشگاهی در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران زن برگزار شد.

همانطور که از قبل هم وعده داده شده بود، در فینال لیگ قهرمانان آسیا تعدادی از تماشاگران زن اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کردند. پس از تاکید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، وزارت ورزش اعلام کرد بخشی از جایگاه ورزشگاه آزادی را به گروهی از تماشاگران زن اختصاص می دهد.
این اتفاق دیروز رخ داد و 300 بانوی هوادار فوتبال موفق شدند بازی پرسپولیس و کاشیما را از نزدیک ببینند. حضور این تماشاگران البته گزینشی بود و در بین بانوان تماشاگر برخی وابستگان چهره های فوتبالی مانند دختر برانکو ایوانکوویچ و دختران علی پروین و محمود خوردبین، پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس هم دیده می شد. حدود 300 نفر که توسط وزارت ورزش انتخاب و بلیت برای آنها صادر شد  اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کردند. این تماشاگران با اتوبوس از در ورودی به تونل منتهی به سکوهای مخصوص منتقل شدند  و بعد به جایگاه‌شان در طبقه اول  هدایت شدند.

جایگاهی که به بانوان اختصاص یافته حدود ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و پس از ورود گروه اولیه تماشاگران در ساعت ۱۶ به تعداد تماشاگران افزوده شد. نکته جالب این بود که در هنگام ورود تماشاگران خانم به جایگاه ها سایر تماشاچیان شدیدا از این عمل استقبال کردند و به تشویق هواداران خانم پرداختند. همچنین چند دختر که قصد داشتند با ظاهر پسرانه وارد ورزشگاه شوند شناسایی شدند و از حضور آنها جلوگیری شد.

در جایگاه خبرنگاران هم حضور خبرنگاران خانم چشمگیر بود و 12 خبرنگار خانم به پوشش فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداختند. 2 عکاس خانم نیز در کنار زمین به تصویربرداری از بازی پرداختند. ماه گذشته در بازی ایران و بولیوی هم به صورت گزینشی حدود ۱۵۰ تماشاگر زن در ورزشگاه حاضر شدند. پیش از این در سال ۱۳۸۴ هم 2 بازی ایران با کره شمالی و بحرین با تعدادی تماشاگر بانو برگزار شده بود.  حضور بانوان در بازی دیروز را می توان یک اتفاق تاریخی دانست هرچند که به علت گزینشی بودن انتقادهایی هم به آن وارد شد. حضور بانوان در ورزشگاه آزادی در یک دیدار باشگاهی یک اتفاق بسیار مهم محسوب می شود که دیروز سرانجام این طلسم شکست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید