• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36511
+
-

طنین هیهات منا‌الذله در 13آبان

یاد
طنین هیهات منا‌الذله در 13آبان

 مراسم راهپیمایی ۱۳آبان دیروز صبح در تهران و برخی شهرهای دیگر کشور برگزار شد. اجتماع راهپیمایان تهران مقابل سفارت سابق آمریکا در تقاطع خیابان‌های طالقانی و مفتح برگزار شد. راهپیمایان در این مراسم به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «هیـهـات منـا‌الـذلـه» سردادند. شرکت‌کنندگان در مراسم با حمل پلاکاردهایی با مضمون جمله‌ای از رهبرمعظم انقلاب مبنی بر وقیح‌تر و بی‌ادب‌تر شدن آمریکایی‌ها از وقاحت ساکنان کاخ سفید و کنگره آمریکا اعلام انزجار کردند. در برخی پلاکاردها همچنین به نقل از امام خمینی(ره) آمده بود: «آمریکا دوست نمی‌خواهد، خدمتگزار می‌خواهد.»

فرمانده کل سپاه که سخنران مراسم 13آبان امسال بود مقابل لانه جاسوسی آمریکا در محل تقاطع خیابان مفتح و طالقانی گفت: حضرت امام (ره) در جایی فرمودند که این پیروزی (13آبان 58) از پیروزی اول (22بهمن 57) بزرگ‌تر بود چرا که اگر آمریکایی‌ها در این لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر 40ساله نمی‌کرد و در همان اول دهه انقلاب کار انقلاب تمام بود.

 به گزارش فارس، سرلشکر محمدعلی جعفری با بیان اینکه اگر در 13آبان سال 58 بساط لانه جاسوسی آمریکا جمع نمی‌شد قطعا انقلاب ما به 40سالگی خود نمی‌رسید، گفت: 13آبان روز فروریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیاست؛ چون 13آبان نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار و غارتگر است. 13آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکا در ایران شکسته شد و با اشغال این لانه جاسوسی و بیرون راندن بقایای آمریکایی‌های زورگو و حیله‌گر کشورمان از لوث وجود آنها پاکسازی شد.

هرگز ایران را تهدید نکن

او همچنین در بخش‌های دیگری از صحبت‌هایش خطاب به آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور گفت: آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن زیرا هنوز ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکایی در طبس شنیدنی است و هنوز ناله‌هایی از سر ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی‌تان در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است و خود بهتر می‌دانید که روزانه چه تعداد از کهنه سربازان شما در جامعه آمریکا دست به‌خودکشی می‌زنند، از افسردگی و وحشتی که در جبهه‌های جنگ به آنها دست داده است. پس ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

خواب آمریکا تعبیر نخواهد شد

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه نیز در حاشیه مراسم ١٣آبان با اشاره به ادعای آمریکا‌ مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی 40سالگی انقلاب را نخواهد دید، از این موضوع به‌عنوان خوابی که هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد، یاد کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند که جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب را نخواهد دید؛ ولی این خواب هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و این ملت، استوارتر، سرافرازتر و قدرتمندتر به مسیر خودش ادامه می‌دهد. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی تصریح کرد: آن کسانی که رو به افول هستند، آمریکا و قدرت‌های شیطانی منطقه‌اند و همین حالا نیز نشانه‌های آغاز این افول، روشن است.



نمایندگان حاضر در راهپیمایی

مجلس دیروز جلسه علنی خود را 2 ساعت زودتر تعطیل کرد و نمایندگان در راهپیمایی 13آبان حضور یافتند. محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید به همراه محمود صادقی، احمد مازنی، محمدعلی وکیلی، حسین محجوب و چند تن دیگر از اعضای این فراکسیون از نمایندگان حاضر در این تجمع بودند.
همچنین سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان، دهقان نماینده طرقبه، کریمی قدوسی نماینده مشهد، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر تعدادی دیگر از نمایندگان حاضر در این راهپیمایی بودند.

حاشیه‌های مراسم

تجمع‌کنندگان که در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت کرده بودند، بنر بزرگ منقش به عکس‌های دلار آمریکا را زیر پای خود قرار داده بودند. واکس زدن کفش راهپیمایان روی پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی با هزینه «3مرگ بر آمریکا»، به آتش کشیدن و عبور از روی پرچم این کشورها از حاشیه‌های دیگر این مراسم بود.

 در طول مسیر راهپیمایی تصاویری از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روی سیبل دارت به نمایش درآمده بود تا شرکت‌کنندگان آنها را هدف قرار دهند.

   حفظ روحیه استکبارستیزی در قطعنامه مراسم

در قطعنامه پایانی تنظیم شده مراسم 13آبان امسال با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه این کشور علیه ایران آمده بود: «مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان صفت آمریکا را اعلام می‌داریم.» همچنین تأکید شده بود: «غلبه بر دشمن ددمنش و به شکست انجامیدن جنگ ترکیبی تحمیلی آمریکای سلطه‌جو مستلزم حفظ روحیه استکبارستیزی تمامی مسئولین تحت زعامت مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی است که ضمن فراخوان تمامی مدیران نظام اسلامی برای عمل به این وظیفه دینی و انقلابی، آمادگی تا پای جان خود را برای اطاعت محض از فرامین مقام‌معظم رهبری اعلام می‌داریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید