• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد مطلب : 30088
+
-

گارد فدراسیون باز شد

گارد فدراسیون باز شد

فدراسیون بوکس پس از 28سال حضور احمد ناطق‌نوری تغییرات مدیریتی را شاهد بود. ناطق نوری رفت و پس از مدتی افشین داوری سرپرستی فدراسیون را برعهده داشت تا با رأی اعضای مجمع، حسین ثوری، دومین رئیس فدراسیون بوکس بعد از انقلاب لقب گیرد.
   احدی: بابت کسب نتایج ضعیف بازی‌های آسیایی عذرخواهی می‌کنم 
بازی‌های آسیایی جاکارتا جدی‌ترین محک کادر مدیریتی و فنی فدراسیون بوکس بود که باید گفت نتایج قابل دفاعی کسب نشد. در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 فدراسیون بوکس 3 نماینده را به اندونزی اعزام کرده بود که هر سه ناکام بودند و دستشان از مدال کوتاه ماند. این در حالی بود که مشتزن‌های ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 موفق به کسب 2 مدال نقره و یک برنز شده بودند. اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بوکس درباره نتایج کسب‌شده در بازی‌های آسیایی گفت: «با توجه به تعطیل‌بودن اردو در یک مقطع زمانی به‌دلیل تغییرات مدیریتی، اگر بهترین مربی دنیا را هم می‌آوردیم، شاید یک مدال برنز هم کسب نمی‌کردیم و تنها ایراد این بود که از لحاظ روحی و روانی نتوانستیم ملی‌پوشان را آماده کنیم. به‌دلیل کسب این نتیجه در بازی‌های آسیایی از همه عذرخواهی می‌کنم، اما باید قبول کنیم در طول 7‌‌ماه نمی‌توانستیم کار بیشتری انجام دهیم. قرارداد من با تیم ملی بوکس تا بازی‌های آسیایی اندونزی بود و بعد از این شورای فنی در مورد ادامه همکاری من تصمیم‌‌گیری خواهد کرد. مسئولیت مدیر تیم‌های ملی هماهنگی بین مربیان و کادر فنی است. در گذشته مدیر تیم‌های ملی در دفتر خود می‌نشست و با تلفن کارها را انجام می‌داد، اما من بالای سر تیم ملی هستم و می‌توانم این موضوع را مدیریت کنم.»
    منتقدان در فدراسیون بوکس 
حسین ثوری، رئیس جوان فدراسیون بوکس که در روزهای اخیر با انتقادات بسیاری روبه‌رو بوده، درباره نتایج بازی‌های آسیایی و عدم‌کسب سهمیه در المپیک جوانان گفت: «نمی‌خواهم تقصیر را گردن کسی بیندازم. در گذشته و در میان‌وزن مدال‌آور بودیم، اما در اندونزی و در اوزان سبک باید مدال‌آوری می‌کردیم و با توجه به پیشینه بوکس ایران، با آغاز اردوها، امید به مدال‌آوری نداشتیم. در اواخر راه با توجه به عملکرد 3ملی‌پوش در مسابقات تدارکاتی امیدواری‌ها برای کسب مدال بالا بود که متأسفانه اینگونه نشد. با این حال، فدراسیون اقداماتی را که برای آماده‌سازی‌ تیم ملی نیاز بود، انجام داد تا بهترین تیم را عازم جاکارتا کنیم. اگر به تاریخ رشته بوکس در بعد از انقلاب نگاه کنیم، هیچ‌گاه 4 اعزام و اردوهای منظم نداشتیم و فدراسیون فعلی هر کاری را که برای رشد بوکس نیاز باشد، انجام داد. مطمئن باشید تلاش ما این است تا بوکس را به شرایط بهتری برسانیم. با این حال من باز هم تکرار می‌کنم که نتایج نمایندگان ایران در جاکارتا قابل دفاع نیست.» فدراسیون بوکس روز گذشته اکبر احدی، طاهر جباری، رضا مهدی‌پور، سعید نوروزی، علیرضا استکی، علی مظاهری، رضا قاسمی، محمدرضا صمدی و محمد ستارپور را به‌عنوان اعضای شورای فنی معرفی کرد که انتخاب این افراد و در کنار هم قرار‌دادنشان از نکات مثبت مدیریت ثوری  به‌شمار می‌روندچراکه برخی از آنها از مخالفان جدی فدراسیون قلمداد می‌شوند و نگاه‌های متفاوت اعضای موافق و مخالف به تصمیمات فدراسیون می‌تواند به رشد بوکس کمک شایانی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید