• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 6 مرداد 1397
کد مطلب : 24582
+
-

بهره‌برداری از نخستین آزادراه شهری در قم


طاها کریمی| قم- خبرنگار:


انتظار شهروندان قم برای خروج پردیسان از بن‌بست به سر آمد. نخستین آزادراه شهری قم، که مهم‌ترین طرح بهره‌برداری‌شده در دهه کرامت است، در مراسمی با حضور دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، و مسئولان استانی و شهری بازگشایی شد. 
برای ساخت بلوار آیت‌الله بروجردی 130 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که از این مقدار 81 میلیارد تومان در بخش اجرا و 49 میلیارد تومان برای تملک هزینه شده است. 
شهردار قم در بیان اهمیت بازگشایی این طرح اظهار کرد: بلوار آیت‌الله بروجردی می‌تواند اثر تعیین‌کننده در مرکز، شرق و غرب قم داشته باشد. طول این پروژه 9 کیلومتر است و کف آن با استحکام کامل ساخته شده است.  

«سیدمرتضی سقائیان‌نژاد» با بیان این که این طرح، پردیسان را از حالت بن‌بست خارج می‌کند، تصریح کرد: اهالی پردیسان به راحتی می‌توانند به جای بلوار غدیر از این بلوار استفاده کنند؛ بنابراین با بهره‌برداری از این طرح، در بلوار غدیر نوعی آرامش ایجاد می‌شود. وی افزود: بلوار آیت‌الله بروجردی در دو شاخه به قسمت غرب و شرق قم متصل می‌شود. این طرح در غرب به جمهوری وصل می‌شود. در سال گذشته خیابان جمهوری را بازگشایی کردیم. بلوار آیت‌الله بروجردی از طریق این خیابان به بلوار یادگار امام و کمربندی امام علی(ع) در غرب متصل می‌شود. امسال 25 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که این مسیر باز شود. 

وی گفت: بلوار آیت‌الله بروجردی در قسمت غرب از طریق زیرگذر کریمه به بلوار کبیری و شهرقائم متصل می‌شود. زیرگذر کریمه دو ماه قبل افتتاح شده و این بلوار از طریق تقاطع میدان ولی‌عصر(عج) که روگذر آن تا مهرماه افتتاح می‌شود، به کمربندی شرقی متصل می‌شود. 
شهردار قم تاکید کرد علاوه بر بلوار آیت‌الله بروجردی، 2 مسیر دیگر برای نجات پردیسانی‌ها از ترافیک بلوار غدیر پیش‌بینی شده است. وی گفت: یکی از این مسیرها بلوار زائر است که فاز دوم آن به بهره‌برداری رسید و فاز سوم آن اجرا می‌شود. طرح بعدی تکمیل بلوار شهید آوینی است که برای بازگشایی آن با آیت‌الله اعرافی و هیأت مدیره شهرک مهدیه صحبت شده است. 


لزوم هم‌افزایی مسئولان استانی و شهری

دکتر «علی لاریجانی»  هم در مراسم بهره‌برداری از بلوار بزرگ آیت‌الله بروجردی با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های شهری در دهه کرامت اظهار کرد: شهردار قم گزارش خوبی از کارهایی که برای توسعه شهر قم تدارک دیده، ارائه کرده است که جای تقدیر از مدیران شهری دارد.  وی افزود: زمانی که سقائیان‌نژاد به قم آمد شهرداری قم مشکلات زیادی داشت که بدهی کلان یکی از آن‌ها بود. ایشان با تدبیر و حوصله و برنامه‌ریزی به کارهای مهمی پرداخت که بسیاری از آن‌ها گره‌های شهر بود. نمونه‌اش بلوار آیت‌الله بروجردی است که دسترسی‌های خوبی در شرق و غرب قم و برای اهالی پردیسان ایجاد می‌کند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از شورای اسلامی شهر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دلیل تلاش زیاد برای اجرای این پروژه تاکید کرد: در دهه کرامت پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری رسید که در عمران و آبادانی شهر تأثیر دارد. ابتکار بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دهه کرامت باعث افزایش برکت می‌شود و همدلی و امیدواری را نیز بیشتر می‌کند. لاریجانی با اشاره به توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان برای فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی تاکید کرد و خواستار هم‌افزایی و همکاری مسئولان استانی و شهری برای خدمت به مردم شد. 

وی گفت: استاندار، شهردار و مدیران استان باید از ظرفیت‌های داخلی به خوبی بهره بگیرند و روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند. به گفته وی، با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی می‌توان فشارهای دشمنان را به توسعه و ترقی تبدیل کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید