• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22866
+
-

زندگی برای غیرگدایان هم دشوار است

زندگی برای غیرگدایان هم دشوار است

آن تایلر، رمان‌نویس مطرح آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر تلاش چندانی برای تبلیغ خودش نمی‌کند. به تور کتاب نمی‌رود و تقریبا هیچ‌وقت مصاحبه نمی‌کند. او به تازگی و پس از سال‌ها، گفت‌وگویی با خبرنگار نیویورک‌ تایمز انجام داده که گزیده‌ای از آن را در ادامه می‌آوریم.

  معمولا مصاحبه نمی‌کنم، چون احساسی را که صبح روز بعد به من منتقل می‌شود دوست ندارم. به اتاق کارم در طبقه بالا می‌روم تا کارهای معمولم را انجام دهم و صدای خودم را می‌شنوم که دارم درباره نوشتن با فلان روزنامه وراجی می‌کنم. 

    کاملا بچگی‌ام را به‌خاطر دارم. وقتی 7سال داشتم تصمیم سرنوشت‌سازی گرفتم درباره اینکه می‌خواهم چه جور آدمی بشوم. در همین سن بود که متوجه شدم، اوه، یک روز قرار است بمیرم. هرگز به اندازه 7سالگی باهوش نبودم. هرگز آنقدر متفکر و درون‌نگر نبودم.
    هر بار که نوشتن یک کتاب را شروع می‌کنم فکر می‌کنم این‌یکی دیگر کاملا متفاوت خواهد بود و بعد اینطور نمی‌شود. دوست دارم یک چیز جدید و متفاوت بنویسم اما هرگز بلندپروازی لازم برای تغییر خودم را ندارم. 
 
  فکر نمی‌کنم زندگی کردن آسان باشد، حتی برای آن دسته از ما که گدایی نمی‌کنیم. گذراندن هر روز و گفتن اینکه دلیل خوبی برای فردا صبح بیدار شدن هست، دشوار است. برایم حیرت‌انگیز است که مردم این کار را می‌کنند و خیلی هم با نشاط این کار را انجام می‌دهند.
    آشکارترین راه برای نشان دادن بردباری، ماندن در کنار خانواده است. کنار گذاشتن یک دوست آسان است اما به سادگی نمی‌توانید برادرتان را کنار بگذارید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید