• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 16 تیر 1397
کد مطلب : 22243
+
-

یک راهنمای کهن برای زندگی مدرن

کتابت
یک راهنمای کهن برای زندگی مدرن


انسان همواره و همیشه در جست‌وجوی معناست تا زندگی‌اش را از بطالت و کسالت برهاند. در این میان،  انواع نحله‌های فکری مدرن به یاری او آمده‌اند تا راهش را در زندگی بیابد.

اما هنوز هم شاید حکمت‌های کهن و اندیشه‌های باستانی،  راهگشا باشند. کتاب «حاکم بر احوال خویشتن» با عنوان فرعی «دستورالعمل‌هایی کهن برای زندگی مدرن» با همین رویکرد به نگارش درآمده است. ساکیانگ میفام رینپوشه،  نویسنده این کتاب،  جانشین معنوی و وارث خاندان پدرش،  چوگیام ترونگپا رینپوشه است. او در کتاب خود،  به تشریح و تبیین تعالیم باستانی شامبالا می‌پردازد. این تعالیم در مورد فرمانروایی ما بر افکارمان است و به ما نشان می‌دهد که همگی از این توانایی برخورداریم تا بر دنیای خود فرمانروایی و با اعتماد و اطمینان زندگی کنیم. به همین‌خاطر هم لازم است که در زندگی روزمره به جای خشونت ورزیدن،  توانمند باشیم و با خردمندی و همدردی رفتار کنیم.

تعالیم «حاکم بر احوال خویشتن» می‌خواهد بگوید که برای رسیدن به موفقیت معنوی در زندگی و به‌دست آوردن اعتماد و اطمینان به‌خود،  نیازی نیست مرتاض یا راهب شویم،  بلکه فارغ از هر کار و حرفه‌ای که در زیست روزمره داریم،  می‌توانیم سکان زندگی خود را به‌دست گیریم.



حاکم بر احوال خویشتن
ساکیانگ میفام رینپوشه
مرجان میری لواسانی
ناشر: افکار
260صفحه
500نسخه
25هزار تومان

این خبر را به اشتراک بگذارید