• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19857
+
-

پل کریمخان؛‌ عیدی شهرداری به مردم

یک هفته نمی‌شود که معاون فنی و عمرانی جدید شهرداری تهران بر صندلی ساختمان خیابان حافظ شمالی تکیه زده ‌است. ایرج معزی درست از همان روز نخستین آغاز فعالیت در معاونت فنی و عمرانی سراغ پروژه‌های عمرانی رفت و از آنها بازدید کرد.

به گزارش همشهری در این بازدید مقرر شد که بلافاصله به محض آماده شدن هر پروژه، آن پروژه‌ در اختیار شهروندان قرار گیرد. شاید به همین دلیل است که پیش از عید سعید فطر، یکی از این پروژه‌ها یعنی عرشه جنوبی پل کریمخان زند پس از آماده شدن، در اختیار شهروندان قرار گرفت و طی روزهای آینده دیگر پروژه‌ها نیز به‌تدریج در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت.

ایرج معزی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان بازدیدش از این پروژه‌ها، گفت: لازم است در تکمیل 100درصدی پروژه‌های عمرانی پیش از تحویل به شهروندان، از دست‌اندرکاران اجرایی پروژه‌های یادشده خواست تأمین تمام خدمات و زیرساخت‌های موردنیاز بهره‌برداران از قبیل فضای سبز و روشنایی مسیر را مدنظر قرار دهند. مدیرعامل شرکت یادمان سازه (مجری آماده‌سازی‌ عرشه جنوبی پل کریمخان از یک پل موقت به پل دائمی) نیز گفت: عرشه جنوبی پل کریمخان که از ساعت 7صبح روز پنجشنبه دهم خردادماه سال‌جاری با هدف تغییر وضعیت و نوسازی آن بسته شده بود، متعاقب اجرای عملیات مختلف عمرانی از قبیل بتن‌ریزی عرشه، ایزولاسیون و روکش آسفالت، پس از 2هفته کار شبانه‌روزی برای تردد خودروها گشوده شد. در‌واقع تلاش واحدهای اجرایی به‌صورت 24ساعته و در قالب 3شیفت کاری سبب شد تا مرحله تبدیل وضعیت عرشه جنوبی پل کریمخان طی یک برنامه زمانی 14روزه به سرانجام برسد.

نوسازی عرشه جنوبی پل کریمخان، آخرین مرحله از پروژه مقاوم‌سازی‌ و تغییر وضعیت این پل سواره‌رو به شمار آمده و با به ثمر نشستن آن، پل کریمخان از یک سازه موقت و نا‌ایمن به یک پل دائمی و مقاوم در برابر بارهای ناشی از زمین‌لرزه تبدیل شد.

شهردار تهران در مراسم معارفه معزی به‌عنوان معاون فنی و عمرانی جدید از او خواسته ‌بود که «توجه به زیست‌پذیری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی» مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

او به معاون فنی و عمرانی گفته بود: «‌این تصور را نداشته باشیم که تنها مدیران فنی متوجه تغییرات و روند یک پروژه هستند. درحالی‌که مردم بهتر پیگیر هستند و مردم قبلا روند ساخت پل‌ها و پروژه‌ها را دیده‌اند و همه اینها شاخصی برای سنجش عملکرد مدیران از نگاه مردم است.» حالا پروژه‌های عمرانی به محض آماده شدن در اختیار مردم قرار می‌گیرند. قرار است طی هفته آینده نیز هر یک از پروژه‌های عمرانی به محض آماده شدن در اختیار مردم قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید