• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 25 دی 1399
کد مطلب : 121949
+
-

مقاومت سکه شکست

سکه با وجود حمایت معامله‌گران از مرز مقاومت 11میلیون تومانی سرانجام به کانال 10میلیونی سقوط کرد. به گزارش همشهری، ریزش حدود 500تومانی قیمت دلار در روز چهارشنبه باعث شد سکه به‌رغم صعود 7دلاری بهای انس، با 200هزار تومان افت سرانجام کانال 11میلیون را ترک کند. به اعتقاد کارشناسان، با رفتارهای چند روز گذشته در بازار طلا و سکه مثل مقاومت بازار در برابر عبور سکه از 11میلیون و 200هزار تومان و نرخ پایین‌تر معاملات پشت خطی نسبت به معاملات نقدی، این سقوط قابل پیش‌بینی بود. براساس سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت15:30 روز گذشته هر قطعه سکه طرح جدید با قیمت 10میلیون و 870هزار تومان معامله شد که 221هزار تومان کمتر از روز سه‌شنبه بود. هر قطعه سکه طرح قدیم با 333هزار تومان افت قیمت، 10میلیون و 700هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم‌سکه به 5میلیون و 900تومان رسید که 110هزار تومان کمتر از روز قبل بود، ربع‌سکه نیز با 100هزار تومان کاهش 3میلیون و 900هزار تومان قیمت خورد و سکه یک‌گرمی 2میلیون و 280هزار تومان معامله شد. همچنین در بازار طلای تهران هر گرم طلای 18عیار روز گذشته با 16هزار تومان افت قیمت، یک‌میلیون و 78هزار تومان معامله شد.

هر دست دل و جگر در میادین 115هزار تومان
تازه‌ترین قیمت انواع ضمایم (آلایش) گوساله و گوسفند در میادین میوه و تره‌بار تهران اعلام شد. به‌گزارش همشهری، براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، هر دست کامل دل و جگر در میادین میوه تره‌بار با قیمت 115هزار تومان و هر دست کامل کله پاچه با قیمت 133هزار تومان به فروش می‌رسد. مقایسه قیمت این محصولات در میادین با نرخ مغازه‌های قصابی و همچنین قصابی‌های آنلاین نشان‌دهنده اختلاف قیمت بیش از 30هزار تومان است. هم‌اکنون قیمت هر دست کامل جگر گوسفندی در مغازه‌ها بین 170 تا 190هزار تومان و قیمت یک دست کامل کله پاچه نیز از 150 تا 180هزار تومان متغیر است.


انرژی‌زاهای محبوب را چند می‌خرید؟
نوشیدنی‌های انرژی زا در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. علاوه بر ورزشکاران بسیاری از نوجوانان، جوانان مخصوصا دانشجوها و دیگر افرادی که به تمرکز و انرژی بیشتری در ساعات طولانی نیاز دارند از مشتری‌های  این نوشابه‌ها هستند.   تبلیغات این نوشیدنی‌ها روی افزایش توان جسمی و ذهنی است. نوشابه‌های انرژی‌زا از آن دسته نوشیدنی‌هایی به‌حساب می‌آیند که باعث افزایش عملکرد مغزی و فیزیکی می‌شوند. برخی راننده‌ها در مسیرهای طولانی و شب‌ها از نوشیدنی‌ انرژی‌زا استفاده می‌کنند تا همچنان پشت فرمان هشیار باقی بمانند. اثرات انرژی‌بخشی این نوشیدنی به واسطه قند و کافئین آن اثبات شده است. با این حال باید در مصرف این محصولات جانب احتیاط و تعادل را نگه‌داشت. مواردی از ارتباط این نوشیدنی‌ها با افزایش فشار خون و دیگر مشکلات جسمی هم شناخته شده است. این نوشیدنی‌ها معمولا از انواع معمولی گران‌ترند با این حال به اذعان فروشنده‌های سوپرمارکت‌ها، مشتری‌های زیادی دارند. البته امسال به‌دلیل تغییراتی که کرونا در الگوی زندگی ثابت بیشتر افراد جامعه ایجاد کرد و مخصوصا دورکاری و آنلاین شدن کلاس‌های مدرسه و دانشگاه، فروش این نوشیدنی‌ها تا حدی کمتر از سال‌های گذشته بوده است. قیمت نوشابه انرژی‌زا در برندهای مختلف، با هم فرق دارد. برندهای مختلفی از این نوع نوشیدنی‌ها در یخچال سوپرمارکت‌ها موجود است. هایپ و ردبول معروف‌ترین آنهاست. دیگر برندها عبارتند از بیگ بیر، تی ان تی، هوفنبرگ، لمسر، هپی لایف، شاتل، ویتامین‌دی، ‌های‌مکس، پیک، استرانگ بیر، نایت و هک‌شاین. قیمت نوشیدنی‌های انرژی‌زا معمولا از 10هزار تومان کمتر نیست. در برندهای خارجی اورجینال هر قوطی 250میلی لیتری بالاتر از 30هزار تومان هم فروخته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید