• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 23 شهریور 1399
کد مطلب : 109881
+
-

خیلی دور خیلی نزدیک

صحبت‌های وکیل و مترجم سابق مربی ایتالیایی نشان می‌دهد استقلال پس از فینال حذفی سراغ استراماچونی نرفته است

خیلی دور خیلی نزدیک

استراماچونی یک‌ روز به استقلال نزدیک می‌شود و روز بعدش از این تیم فاصله می‌گیرد. جمعه شب جیانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار نزدیک به استرا مدعی شد این مربی ایتالیایی تمایل به بازگشت دارد ولی قوانین جدید وضع شده در ایران امکان بازگشت او را نمی‌دهد. خبرنگار اسکای ایتالیا در این خصوص نوشته است: «استراماچونی به استقلال بازمی‌گردد؟ اگر فقط به او بستگی داشت پاسخ مثبت بود اما هم‌اکنون اوضاع پیچیده است. تماس‌ها و مذاکرات این مربی و باشگاهی که چند‌ ماه پیش با اکراه از آن جدا شد، در روزهای اخیر به خوبی در جریان بوده و حتی طرفین به توافق بسیار نزدیک شده بودند. اکنون مشکل، قانون داخل ایران است که نمی‌گذارد مربیان و بازیکنان خارجی به این کشور بیایند. با این حال استراماچونی منتظر می‌ماند اما اگر این مسئله با حل‌وفصل مقامات حل نشود، او قراردادی امضا نخواهد کرد.»
 
خبری از طرف ایرانی نیست
تنها دقایقی پس از فینال (ساعت 22:23 سیزدهم شهریورماه) باشگاه استقلال از کانال رسمی‌اش در تلگرام اعلام کرد از امشب رایزنی رسمی مسئولان جهت رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوت نامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی، انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه گرفته شود. این در حالی است که مترجم استراماچونی روز گذشته مدعی شده 10‌روزی می‌شود که استقلالی‌ها اصلا سراغ این مربی ایتالیایی نرفته‌اند و به نوعی اعلام کرده مذاکرات انجام شده مربوط به قبل از فینال حذفی بوده است. دانشیار در گفت‌و‌گو با ورزش3 در این خصوص می‌گوید: «  این روزها اخبار تعجب برانگیزی را در مورد استراماچونی شنیده‌ایم و افراد مختلفی به‌صورت مداوم این خبرها را برای استرا می‌فرستند که خیلی از آنها حقیقت ندارد. از 10روز گذشته تاکنون هیچ اتفاق جدیدی در روند مذاکرات استراماچونی با باشگاه استقلال رخ نداده است. استرا و مدیران استقلال با همدیگر مذاکره کرده‌اند و یک سری صحبت‌هایی انجام شده است که مذاکرات مثبتی بوده است. اما بعد از آن هرگز هیچ فعالیت رسمی از طرف باشگاه استقلال برای رسمی شدن قرارداد اتفاق نیفتاده است. استراماچونی برای بازگشت به ایران تمایل دارد. او اکنون در خانه‌اش است و دوست دارد به استقلال برگردد و با یک قرارداد جدید کارش را شروع کند اما در هر صورت این اتفاق برای استراماچونی، از سمت باشگاه استقلال رخ نداده است.»
جالب اینکه وکیل استراماچونی هم با انتشار پستی اینستاگرامی به نوعی صحبت‌های مترجم این مربی را تأیید کرده است. پاستورلو در اینستاگرام نوشته است: «هم‌اکنون، هیچ اقدامی مشخص برای بازگشت استراماچونی توسط باشگاه استقلال صورت نگرفته است و هنوز هم دعوای بین استرا و باشگاه نزد فیفا باز است. این در حالی است که استقلال روزهای سختی را در جام باشگاه‌های آسیا در پیش دارد و اوضاع به هیچ وجه به نفع تیم و طرفداران بی‌نظیر آن نیست.»
   
شرط‌های بازگشت
صادق درودگر، عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ که این روزها در فضای مجازی به‌شدت مورد لطف استقلالی‌ها قرار گرفته، از شروط استراماچونی پرده برداشته و از مدیران باشگاه خواسته تا ایمیل وکیل این مربی ایتالیایی را برای روشن‌شدن ماجرا منتشر کنند. درودگر در این خصوص می‌گوید: «در ایمیلی که وکیل استراماچونی برای باشگاه استقلال ارسال کرده، چند شرط بیان شده است؛ اول اینکه ایشان برای انجام مذاکره مبلغ یک میلیون و 600هزار یورو را درخواست کرده است. دوم اینکه استراماچونی درخواست کرده وزیر ورزش رسما یک نامه ارسال کنند که قانون منع جذب خارجی‌ها لغو شده است. شرط سوم این است که پس از انجام 2شرط نخست، مسئولان استقلال برای انجام مذاکره با نماینده استراماچونی، به قطر سفر کنند. من از یک منبع موثق مطمئن هستم این ایمیل برای باشگاه استقلال ارسال شده است.»
  
مخالفت رسمی سازمان لیگ
روز گذشته خبرگزاری مهر نامه‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد سازمان لیگ در تاریخ نوزدهم شهریور رسما با درخواست باشگاه استقلال مبنی بر بازگشت استراماچونی مخالفت کرده است. آبی‌پوشان در تاریخ ۱۶شهریور به ‌صورت کتبی درخواست رسمی‌شان را به ‌منظور اخذ مجوز بازگشت آندره استراماچونی به سازمان لیگ ارسال کرده‌اند که سازمان لیگ با این توضیح که استراماچونی تا پایان فصل با استقلال نبوده و بعد از ترک تهران قراردادش را به‌صورت یکطرفه فسخ و این باشگاه فرهاد مجیدی را به‌عنوان سرمربی انتخاب و معرفی کرده، عقد قرارداد با مربی ایتالیایی را خلاف مصوبه سازمان لیگ دانسته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید