• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106681
+
-

محافظ موبد زرتشتی قاتل او بود

جنایی
محافظ موبد زرتشتی قاتل او بود


تحقیقات پلیس آگاهی استان کرمان درباره قتل موبد زرتشتی و یکنفر همراه  او  نشان می دهد که محافظ این مرد، عامل جنایت بوده است. به گفته رئیس دادگستری استان کرمان، مرد جنایتکار به‌دلیل عذاب وجدان خودکشی کرده است. 
به گزارش همشهری، سوم مردادماه امسال و به‌دنبال پیدا‌شدن اجساد آرش کسروی، موبد زرتشتی و  یکنفر‌همراش در ویلایی در شهر ماهان استان کرمان، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد.
آرش کسروی از 3روز قبل‌تر به همراه زنی که کارهای خانه اش را انجام می داد و یکی از دوستانش ناپدید شده و در این مدت تحقیقات برای پیدا کردن ردی از او ادامه داشت. 
اجساد موبد زرتشی و زن همراهش در صندوق عقب خودروی زانتیایی که داخل ویلا بود کشف شد و جسد دوست وی که محمدجواد نام داشت در آلاچیق شیشه ای داخل باغ پیدا شد. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد که موبد زرتشتی از یک سال قبل و به دنبال مرگ پدرش، از آمریکا راهی ایران شده بود اما پس از مراسم خاکسپاری، مجبور شده بود به خاطر انجام کارهای انحصار وراثت در کرمان بماند. در این مدت نیز زنی (یکی از مقتولان) کارهای خانه او را انجام می‌داد و محمدجواد، به عنوان محافظ و بادیگارد با او همکاری می‌کرد.  با پیدا شدن اجساد این 3نفر، فرضیه اینکه آنها از سوی افرادی که با موبد زرتشتی اختلاف داشته‌اند قوت گرفت. خصوصا اینکه خانواده این مرد دارای املاک زیادی در شهرستان بم بودند و بر سر این املاک با عده‌ای اختلاف داشتند. اما در حالی که تصور می رفت جنایت از سوی افرادی رخ داده که با آرش کسروی اختلاف داشته اند، معلوم شد که عامل جنایت، محافظ وی یعنی محمدجواد بوده که پس از قتل موبد زرتشتی و زن همراهش، به‌دلیل عذاب وجدان خودکشی کرده است. 
یدالله موحد، رئیس دادگستری استان کرمان روز گذشته درباره این پرونده گفت: تیم ویژه پلیس جنایی آگاهی کرمان با مدیریت بازپرس ویژه قتل و مشارکت پزشک متخصص پزشکی قانونی موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ابعاد مختلف این جنایت هولناک را کشف کنند. 
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد که در شب حادثه، آرش کسروی به‌دلیل بدحالی در خانه‌اش تحت مراقبت بود که محمدجواد به همراه نامزدش به خانه او می روند و محمدجواد پرستار را مرخص می‌کند و بعد به‌دلیل اختلافات مالی ناشی از برداشت مبالغی از حساب آرش کسروی و تبدیل آن به ۸۶ هزار دلار ارز، آنها  درگیر می‌شوند و در نهایت محمدجواد با ضربات چیزی شبیه پیچ گوشتی او را به قتل می رساند. پس‌از آن، نامزد محمدجواد صحنه را ترک می‌کند اما زنی که کارهای خانه موبد زرتشتی را انجام می داد سر می رسد و صحنه قتل را می بیند. محمدجواد برای اینکه شاهدی باقی نگذارد، او را نیز به قتل می رساند و اجساد را به وسیله خودروی آرش کسروی از خانه خارج می‌کند.  موحد با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی برای دفن اجساد از برادر خود کمک خواسته است، گفت: با حضور برادر قاتل، آنها اجساد را به ویلایی در ماهان منتقل می‌کنند که به‌وسیله موادشیمیایی نابود کنند اما پس از انتقال اجساد به ویلا، محمدجواد به‌دلیل اینکه چندین ساعت از قتل گذشته بود و اجساد دچار جمودنعشی شده بودند نمی تواند آنها را از صندوق عقب ماشین خارج کند و با توجه به عذاب‌وجدانی که داشت به داخل آلاچیق رفته و با بریدن شاهرگش خودکشی می‌کند.  به گفته وی، تمامی شواهد به‌دست آمده از قبیل فیلم‌های دوربین‌های مداربسته و تجهیزات خریداری‌شده از سوی قاتل، از قصد وی برای قتل آرش کسروی با انگیزه‌های مالی محرز شده است. 
در حال حاضر نیز نامزد و برادر محمدجواد به‌دلیل همکاری در اختفای اجساد و با احتمال مداخله بیشتر درقتل در بازداشت به سر می برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید