• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105472
+
-

دستگیری سارقان تجهیزات کنترل ترافیک پایتخت

2سارق با همدستی یکدیگر تجهیزات کنترل ترافیک تهران را می‌دزدیدند. آنها که با این کار 100میلیارد ریال به سیستم ترافیکی پایتخت خسارت وارده کرده بودند وقتی می‌خواستند یکی از اموال مسروقه را به شکل اینترنتی بفروشند به دام افتادند. به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از بهمن‌ماه سال گذشته به‌دنبال سرقت تجهیزات کنترل ترافیک از خیابان‌های تهران آغاز شد. افراد ناشناس برخی از این تجهیزات شامل کابل، سوئیچ و وسایل دیگر به ارزش تقریبی 100میلیارد ریال را از خیابان‌های مختلف تهران دزدیده بودند. در این شرایط به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34تهران تحقیقات در این‌باره آغاز شد. ماموران پلیس در نخستین اقدام راهی مکان‌هایی شدند که سرقت‌ها در آنجا اتفاق افتاده بود و به تحقیقات میدانی پرداختند. آنها امیدوار بودند با تحقیق از ساکنان منطقه و بررسی دوربین‌های مداربسته به سرنخ‌هایی از سارقان دست پیدا کنند اما هیچ ردی از آنها به‌دست نیامد. این موضوع نشان می‌داد سارقان تحت تعقیب افرادی حرفه‌ای هستند.
درحالی‌که با گذشت چند روز از آغاز تحقیقات هنوز هیچ ردی از عاملان سرقت تجهیزات ترافیکی پایتخت به‌دست نیامده بود مأموران در جریان آگهی فروش یک دستگاه سوئیچ دوربین‌های کنترل ترافیک در فضای مجازی قرار گرفتند. این سوئیچ مربوط به دوربین‌های کنترل ترافیک بود و کاربرد دیگری نداشت و جالب بود که چرا در یک فروشگاه اینترنتی آگهی شده است. در این شرایط مأموران با بررسی این آگهی، آگهی‌دهنده را که مردی 37ساله به نام بابک بود در منطقه تهرانپارس دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه سوئیچ کشف کردند.
متهم که به‌دلیل آگهی ای  که داده بود از یک سو و به خاطر کشف سوئیچ در خانه‌اش از سوی دیگر راهی جز بیان واقعیت نداشت، اعتراف کرد که با همدستی دوستش این سوئیچ را سرقت کرده و به فردی ساکن یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور فروخته است. او همدستش سهراب را به پلیس معرفی کرد و به این ترتیب وی نیز در تهرانپارس به دام افتاد. سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: با کشف تجهیزات مسروقه از 2 سارق این اموال به دستور بازپرس پرونده به سازمان کنترل ترافیک تحویل داده شد و متهمان نیز با صدور قرار قانونی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید