• سه شنبه 8 آذر 1401
  • الثُّلاثَاء 5 جمادی الاول 1444
  • 2022 Nov 29

ایجاد پیاده‌راهی بزرگ در قلب پایتخت

مدیریت شهری تهران تا پایان امسال طرح احداث مسیر طبیعت از محدوده اراضی عباس‌آباد تا یوسف‌آباد را عملیاتی می‌کند
گفته می‌شود در تهران حدود 7میلیون دستگاه خودرو و بیش از 3میلیون موتورسیکلت وجود دارد. این اعداد و ارقام بیانگر آن هستند که تهران به شهر خودروها تبدیل شده و شهروندان حتی در پیاده‌روها هم از دست وسایل نقلیه‌ای چون موتورسیکلت‌ها در امان نیستند.

تا پای جان

امشب شب فوتبال ایران است. شبی برای به‌خاطر سپردن. شبی برای جنگیدن. تا پای جان. تا نفس آخر. امشب، شبی فراموش‌نشدنی خواهد بود. یک بازی بزرگ برای یک نسل. یک تجربه بزرگ، برای ملتی که ضربان‌شان با این تیم تنظیم شده‌ است.

اهمیت پاسخ به‌موقع و مناسب

پرده اول: سال سوم هجرت کفار در جنگ بدر شکست سنگینی خوردند، اما برای جبران این شکست به فرماندهی ابوسفیان برای جنگ با رسول مکرم اسلام حضرت محمدبن‌عبدالله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله عازم مدینه شدند.

شهید فخری‌زاده دانش خود را مکتوب کرده بود

گفت‌وگو با فریدون عباسی، رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی درباره شهید فخر‌ی‌زاده
ترور شهید محسن فخری‌زاده به‌عنوان یکی از چهره‌های برجسته، اما گمنام صنعت و فناوری در چنین روزهایی اتفاق افتاد.

واردات 6خودرو به ایران استارت خورد

با گذشت یک ماه از آغاز ثبت‌سفارش واردات خودرو هنوز هیچ خودرویی به کشور وارد نشده و گمانه‌زنی درباره برند و مدل خودروهای وارداتی احتمالی به ایران همچنان ادامه دارد. تاکنون 12شرکت تولیدکننده و واردکننده خودرو از وزارت صمت مجوز واردات دریافت کرده‌اند و اخباری از اعطای مجوز به سیزدهمین شرکت نیز منتشر شده است.

تهرانی‌ها، هوای آب را داشته باشید

بارش‌های حوضه آبریز تهران در 66روز سپری شده از پاییز امسال، ۷۰درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده و در این شرایط، مخازن سدهای پنج گانه تأمین‌کننده آب پایتخت نیز ۲۱درصد کمتر از پاییز سال قبل آب دارند.

تغییر بزرگ در کتاب‌های درسی

22سالی می‌شود که بحث ضرورت تغییر محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مطرح شده است. نخستین‌بار سال 79بود که مقام معظم رهبری در جمع طلاب حوزه علمیه قم که پیرامون تحصیلات دانش‌آموزان برگزار شده بود بر برنامه‌ریزی برای تحول در نظام درسی و کتاب‌های درسی مراکز آموزشی بزرگ کشور به‌خصوص آموزش و پرورش تأکید کردند.

10باور غلط درباره فرزندآوری

در همشهری آنلاین بخوانید