• چهار شنبه 6 مهر 1401
  • الأرْبِعَاء 2 ربیع الاول 1444
  • 2022 Sep 28

سرویس مدارس ارزان شد، اما هنوز گران است

هزینه سرویس مدارس 3 تا 4میلیون تومان کاهش پیدا کرده، اما خانواده‌ها هنوز هم آن را گران می‌دانند و با رانندگانی توافق می‌کنند که هزینه‌ کمتری می‌گیرند، ولی ممکن است دانش‌آموزان را در معرض آسیب‌های جسمی و روانی قرار دهند
با وجودی که کمتر از یک هفته از آغاز مدارس می‌گذرد، اما گرانی سرویس مدارس و حواشی پیرامون آن باعث شده که برخی خانواده‌ها همچنان برای رفت‌وآمد ایمن فرزندانشان دغدغه‌های جدی داشته باشند.
بررسی نقش سلبریتی‌ها در ایجاد آشوب در کشور و فرجامی که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

برخورد قاطع با سلبریتی‌های اغتشاش

فضای مجازی این روزها به مرکزی برای سازماندهی آشوب در برخی مناطق کشور تبدیل شده است؛ فضایی که بر مطالبه قانونی پیگیری فوت دختری 22ساله جهتی غیرقانونی داده و حتی براندازی نظام قانونی کشور را دنبال و ترویج می‌کند؛ شبکه‌هایی که از سوی جریان‌های سلطنت‌طلب، منافقین، تجزیه‌طلب‌ها و برخی چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی، ورزشی و حتی سیاسی داخل کشور حمایت خبری و محتوایی می‌شوند.

مهم‌ترین تفاوت 78 و 88 و 98 و این‌بار

جنس اغتشاش امروز با گذشته متفاوت است. یکی دانستن اینها منجر به خطای محاسباتی و تصمیم‌گیری می‌شود. آنچه روشن است اینکه این روزها امتداد گذشته نیست و ما با یک پدیده جدید مواجهیم که در انتهای متن به‌عنوان تفاوت اصلی اشاره خواهم کرد.

سلام آقای قاضی‌القضات

برای تمام خون‌هایی که به ناحق ریختند، برای قرآنی که به آتش کشیدند،  برای هتک حرمت به پرچم‌های امام‌حسین ع ، برای سوزاندن پرچم افتخارآمیز ایران، برای اهانت کردن به قهرمان ملی کشور، برای آرامشی که ۱۰ روز از زن و بچه‌هایمان گرفتند.

دلجویی رئیسی از خانواده شهدای اغتشاشات اخیر

مهم‌ترین پرونده کاری روی میز رئیس‌جمهور طی یک هفته اخیر بررسی وقایع اغتشاشات اخیر و چگونگی فوت مهسا امینی بوده است.

10 استان؛ قطب تولید گندم

برداشت گندم تابستانه تقریبا به پایان رسیده است و استان‌های مختلف کم‌کم برای کشت پاییزه آماده می‌شوند. از ابتدای فصل برداشت و خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از 7میلیون تن گندم از استان‌های مختلف خریداری شده است.

3 اقدام برای ساماندهی موتور‌ها

تردد و توقف‌های بی‌قاعده موتورسیکلت‌ها در تهران به‌ویژه در حلقه مرکزی شهر، مشکلات و چالش‌های فراوانی را برای مردم و شبکه حمل‌ونقل پایتخت ایجاد کرده است؛ موتورهایی که پیاده‌روها را درنوردیده‌اند، مسیرها را خلاف جهت طی می‌کنند، وارد خطوط بی‌آرتی می‌شوند و در میان خودروها ویراژ می‌دهند باعث می‌شوند تصادفات بی‌شماری در تهران رخ دهد؛ آنچنان که در 42درصد تصادفات فوتی پایتخت، یک‌طرف ماجرا به موتورسیکلت‌ها ارتباط پیدا می‌کند.

گره ترافیک کدام خیابان‌ها کورتر است؟

در همشهری آنلاین بخوانید